Problem med oliefyr

Davs

Jeg har et mindre problem med oliefyret her i huset, vi har lige haft en
mand ude for en uge siden for at montere ny påfyldningshane så der kunne
hældes vand på kedlen.

Nu er problemet så at han ikke har fået monteret slangen ordenligt så
den åbenbart var faldet af og der er dryppet vand ned i sådan en sort
boks der sidder nede ved brænderen på fyret (Vil tro den hedder sådan)

Skal lige siges den sorte boks der dryppede vand ned i er smeltet og
lugter ikke særligt godt.

Jeg har slukket fyret for nu, går ud fra det var det bedste?

Er der noget man selv kan gøre, eller skal man vente til man engang kan
få fat i ham der servicerede fyret?

Mvh
Ronni

Re: Problem med oliefyr

Det lyder som om, det er en elektrisk temperatur-kontrolboks. Det kan også
være højspændingstranformatoren til gnist-tænderen. Du kan nok ikke gøre
noget uden de rigtige reservedele, og jeg vil da også anbefale at få den
tekniker ud så hurtigt som muligt. Det kan være, at der døgnvagt - specielt
i dit tilfælde.

Samtidig skal du nok får forsikringsforholdene checket for at se, om det er
din husforsikring eller hans ansvarsforsikring, der skal dække. Jeg mener
helt bestemt, at det er en forsikringssag.
Karsten H. Jensen