Problem med interrupt på AVR mega 128L

Hej NG

Jeg har et print med en M128L , det er forbundet til et andet print med et
ethernet modul fra Wiznet: http://www.wiznet.co.kr/pro_iin_NM7010A.htm vha
et 6 pins fladkabel

Min kode er skrevet i Bascom, og for at initialisere modulet bruges følgende
kode:

Print "Init , set IP to " ; Ip2str(lip)
Enable Interrupts
Config Tcpip = Int4 , Mac = Mac(1) , Ip = Lip , Submask = Lsubmask , Gateway
= Lgateway , Localport = 1000 , Tx = $55 , Rx = $55 , Twi = &H80 , Clock =
400000
Print "init done"

Jeg bøvlede i timevis med det, i min terminal skrev den blot "Init , set IP
to 192.168.0.8" men aldrig "init done"

Pludseligt skrev den "init done" men efter at have haft slukket ville den
ikke starte korrekt igen.

Jeg fandt, ved et tilfælde, ud af at hvis jeg med spidsen af en finger rører
ved den lodning, på mit fladkabel der forbinder de 2 print,  hvor interrupt
pin føres, ja, så fortsætter programafviklingen og min kode virker som den
skal. Det er jo bare ikke holdbart i længden lige at skulle sætte en finger
på printet :-)

Nogen tips til hvad det er der sker eller ikke sker ??

Pft
Anders

Re: Problem med interrupt på AVR mega 128 L

Find en afklippet finger eet eller andet sted :-)

finger-tips.. Jeg gætter på at en pin er sat som input, og ikke
forbundet til noget, eller mangler en pull up modstand. Denne kan svjh
enables pr. ben i AVR'en