Problem med initiering af LCD-display

Jeg har et gammelt LCD-display med 4 linier x 16 karakterer, der hedder
Sanyo LCM-5003.
Typen er ret gammel, fra slutningen af 80-erne, men 'familien' fremstilles
stadig i dag af mange andre fabrikanter og varianter (linier og chr/linie).
Jeg husker dog ikke typenumre.

Jeg har problemer med at initiere den, så den viser noget.

Jeg husker, at da jeg sidst arbejdede med, skulle dens opsætning foregå i en
bestemt rækkefølge (som jeg i dag ikke kan finde).

Er der nogen her, der har erfaringer med display af den type og deres
opsætning?

Kurt

Re: Problem med initiering af LCD-display
Kurt G skrev:
<KLIP>

Hej Kurt.

Er den ikke bare baseret på HD44780 ??

Google lidt, der er _TONSVIS_ af sider omhandlende dén, den er uhyre nem
at styre.

//Per.

Re: Problem med initiering af LCD-display
"Per Jensen"
KLIP
Jo, det ser ud til at passe.

Ja, når først man har fået initieret den.
Men nu har jeg brugt et par dage på det, og det er endnu ike lykkedes mig at
få den i gang.
Kurt

Re: Problem med initiering af LCD-display

Her er et par hints:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/GPtextdisplay.jpg

Re: Problem med initiering af LCD-display
Klip
Skæg konstruktion.
Jeg kender dog godt syntaksen for initieringen, blot er der et eller andet,
som jeg ikke gør rigtigt.

Kurt

Re: Problem med initiering af LCD-display

Ja ikke

Hvad får du i display ?

Du er sikker på at det ikke blot er din kontast det er galt med ?

Re: Problem med initiering af LCD-display
Hvis det er parallel HD44780 standard kan du måske bruge denne side.
http://home.iae.nl/users/pouweha/lcd/lcd0.shtml#instruction_set

Re: Problem med initiering af LCD-display

Glinrende side, tak for det.

Kurt

Site Timeline