Problem med Herstal lampe.

Hej,

Jeg har monteret følgende Herstal lampe over sengen
<http://www.herstal.dk/popup.php?id22% , så vi (min kæreste og jeg) kan
ligge og læse om aftenen. På lampen sidder der et pot-meter, til at variere
lysstyrken på lampen. Problemet er bare, at når der er skruet helt ned (læs:
slukket) på pot-meteret, kan lampen finde på at blinke. Blink med tilfældig
lysstyrke. Er der andre der har været ude for dette? Evt. nogen der ved hvad
man kan gøre ved det? Jeg har desværre ikke bonnen mere, ellers havde jeg
smidt lampen tilbage i hovedet på forhandleren.

Jonas Jalling

Re: Problem med Herstal lampe.
Hej Jonas,

Kun på de allersimpleste (dårligste) TRIAC-reguleringer

Ændre kredsløbet.

Prøv alligevel, nogle steder vil de hellere have tilfredse kunder end at
bitche over en manglende bon :)

--
Venlig hilsen,
Søren

well, ikke lige det problem du nævner.. Men at transformeren støjer er
en velkendt ting ved herstal lamper, hvilket jeg har ladet mig fortælle
er besparelser/manglende laminering der er årsagen.

Herstal påstar de bruger kvalitetskomponenter, men jeg tvivler. Jeg
sendte en lang mail til dem og brokkede mig over støjen (er jo pænt
irriterende når man prøver at koncentrere sig om det man læser - f.eks.
elektronik) og de byttede faktisk transformeren pga. mit brok, men mit
kendskab til herstal forringes efterhånden hver dag, da jeg stort set
ikke kender nogle 100% tilfredse kunder - det er da meget pænt design,
men for mange problemer og får dårlig finish må jeg generelt sige.

Tja, men nok lidt en kostelig affære, og måske skal der bruges for lang
tid - det er vel touch-lampe?

Jep, eller skriv direkte til Herstal!

Mvh / Preben Holm

Site Timeline