Problem med "Fremstilling af print på den lette måde" - Page 2

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"

Jeg har set siden før, og tro det eller ej - haft samme ide og FORSØGT
samme ting (lige bortset fra den røde farve) og det lykkedes ikke særdeles
godt, men det skyldes i allerhøjeste grad at blækket ikke var vandfast.

Og problemet med at bruge vandfast blæk i en printer som EPSON er at
dyserne ikke kan skiftes. Ville nok bruge en HP med vandfast blæk
istedet.

Det jeg gjorde var LANGT mindre komplekst end ham der du linker til

Det jeg gjorde var at købe en R300 Epson printer der har en
special-indgang for CD-Printing.

I CD-tray'et smed jeg et supertyndt kreditkorts PCB istedet for en CD
Det var lidt tricky for det viser sig at Epson printeren
har et "ØJE" hvor den ser om der er "hvid farve" eller ej og spytter
tray'et ud igen dersom den ikke finder det hvide.  Det løste jeg dog
ved at klippe et "cardboard" ud til den...og smide printet i midten
af "cardboardet"...Det "narrede" printeren til at printe på printet ;)

men blækket holdt ikke fast på printet desværre...men det "så" godt ud.

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"
meddelelse

Jeg prøvede engang med en Canon BJ10. Det er den lille dér, der er forberedt
for arkføder, så den har en revne i bunden til at tage papir ind igennem. Og
så kører det faktisk lige igennem printeren uden at blive bukket, så den kan
skrive på en tynd plade. Det duede dog heller ikke, blækket var som hos dig,
ikke vandfast.  :-/

Næhh, hvis jeg skulle ud den den slags idag, ville jeg nok CNC-fræse, og
springe ætsningen over også. Men jeg har hørt man ikke kan få fræsere under
en vis størrelse, så man f.eks. ikke kan fræse et footprint til en IC med
0.5 mm benafstand. Så går lidt af det sjove jo af det...  :-/

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"

Sjovt du skulle bringe fræsning på banen ;)
Jeg talte nemlig her forleden med en "gravør" der
har mulighed for at "fræse" prints på samme
måde som man fræser skilte! Det giver en fin
opløsning og er ikke for dyrt.

Tænkte jeg skulle prøve det.

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"

Det ser lidt spændende ud, kan man ikke købe vandfast blæk her hjemme...?

Jens

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"
Den må du lige uddybe... Hvem siger du der kan lave print til 55 kr? 8x5
  cm. Du mener vel ikke www.Elfa.se?

Mvh
   Jan

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"

Ok:

Jeg laver print i 8x5 cm fordi det er hvad man kan med den gratis
version af eagle.

Derfor valgte jeg den størrelse til at sammenligne priser på.

Hos Olimex kan man få dem til at skære et euroboard til i de størrelser
man har lyst til, derfor er prisen for et enkelt 8x5cm print 55kr når et
euroboard koster 220.

Hos Elfa kan man købe fotoprint i størrelsen 5x7.5cm (til 14 kr/stk).

Olimex: http://olimex.com/pcb /

 > Du mener vel ikke www.Elfa.se?

Well, der hvor jeg skriver elfa mener jeg Elfa.se

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"

Jeg har ikke haft gode erfaringer med at bruge overheads, det er sværet
at få toneren til at dække helt. Måske er der nemmer med kalkerpapir.
Ligeledes ville jeg ikke til at bygge en lyskasse. Det for valgte jeg
stryge metoden, og nu virker det for mig.

Mikkel

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"
Kalkepapir er betydelig bedre, men det kommer naturligvis meget an på
hvilken printer man bruger.

Det er også langt fra nødvendigt. Du hænger bare en lampe op et sted og
lægger en glasplade over dit print for at holde begge dele sammen.
Det behøver slet ikke være så avanceret :-)

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"

Læg to stykker oven på hinanden , så dækker det fint

Hen på loppe markede og finde en gammel Ansigts sol
og så prøve med et par stykke små print , for at finde en god belysnings
tid.

Fotoprint er langt det bedste hvis du skal lave flere ens print eller meget
store print.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"

Du behøver slet ikke at bruge det fancy Fotopapir
Jeg bruger sider fra et gammelt NY Elektronik som jeg
skære ud og derefter printer mit Udlæg på.
Papiret er tyndere og "slipper" nemmer end det kraftige
Fotopapir- ( kan dog jamme lidt i Laserprinteren )
Sider fra visse reklame blade kan også bruges.
det afgørende er at det er det lidt glittede papir kendt
fra div magasiner-
men god tålmodighed i vand -sæbe badet er et must.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"

Du fortæller da vel ikke at du ødelægger gamle "Ny Elektronik" blade...
fyy ha! skam dig!

mvh
Rasmus :-)

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"
Hej Rasmus

Jeg syntes da det er rart nogen endelig har fundet noget fornuftigt
at bruge de blade til.

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"

hmm... jeg har da "pløjet" mig igennem flere hyldemeter af bibliotekets
kopi - såee hvis nogen har en stak af dem der er tæt på at ryge ud, så
afteger jeg dem gerne... :-)

mvh
Rasmus

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"

Thi hi ... Hvis bare ARRL kom på noget bedre papir ..

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"
Hej Michael

Måske det tyske CQ DL kan gøre det :)

Re: Problem med "Fremstilling af print på den lette måde"

Ja jeg tror ikke Elektor dur :o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen