Problem med Denon PMA1315R forstærker

Hej.

Jeg sidder med sådan en karl, der giver fin lyd ud af den ene højtaler
kanal. Den anden er der kun en svag lyd, uden bas. Jeg har åbnet æsken og
målt på udgangstransistorerne - de fejler ikke noget. Drivertransistorne er
også ok. Printet er efterloddet, uden held.
Er der nogen der har et forslag til hvad dyret fejler, og hvor jeg bør
starter med fejlfinde??
Problemet er på alle indgangene til forstærkeren.

Re: Problem med Denon PMA1315R forstærker

Er der bøjler mellem for og effektforstærker ?

Hvis der er, sø prøv at erstat dem med et kabel, så du kan bytte om på
for højre og venstre kanal midt mellem for og effektforstærkerdel. Det
kan jo være forforstærkeren det er galt med......

Er forsyningsspændingen til udgangstrinnet i orden ?

Re: Problem med Denon PMA1315R forstærker

Nej.

Men, jeg må istedet bryde et par printbaner og på den måde bytte om på dem.
Jeg vendder tilbage med lidt information, når dette er gjort.

De måler ens på begge udgange, ca. 60V DC. Der er ingen rippel.

Der sidder kun et stort volumen potentiometer, det måler ens på udgangen.
Der er ellers ingen andre potentiometre. BIAS kredsløb m.v. er åbenbart
selvjusterene

Jeg takker foreløbig, både dig om Kim

Re: Problem med Denon PMA1315R forstærker
Hej!

Undersøg om der er problemer med potmetre (internt og lodninger) og kontakter på
fronten. Er der en 'direct' funktion og giver den ændringer?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Problem med Denon PMA1315R forstærker
Hejsa,

2-polet relæ til indkobling af højtalerudgange??

/Claus

Site Timeline