Problem m. trådløse røgalarmer

Jeg har installeret en flok trådløse røgalarmer. Men har problemer med for
stort batteriforbrug, 1 - 2 md.
Importøren har ombyttet alarmerne, det hjælper tilsyneladende ikke. Er der
nogen her på tråden der har tilsvarende? så hører jeg gerne.

Børge

Re: Problem m. trådløse røgalarmer

Nu findes der flere mærker af trådløse røgalarmer, så hvordan skulle vi vide
om vi har nogen magen til dine?

JJ

Re: Problem m. trådløse røgalarmer

Men findes i mange butikker bl.a Netto..

Børge

Re: Problem m. trådløse røgalarmer

Så forudsætter du at forbruget på  80uA udelukkende trækkes fra 9V
batteriet.
Det er lidt svært at vide når den forsynes fra "Power source: three 1.5V
batteries, one 9V battery". Jeg vil gætte på at selve røgdetektoren forsynes
fra de 3x1,5V og 9V batteriet kun bruges når senderen er aktiv pga. en
alarm.

En mulig fejlkilde kan være, hvis der medfølger batterier. Den slags billige
Kina batterier holder generelt ikke særlig længe. Hvis det er tilfældet var
det værd at prøve med et sæt batterier af ordentlig kvalitet.
Jeg er selv blevet snydt af f.eks. helt nyudpakkede fjernbetjeninger ikke
virkede, hvor det viste sig at være de medfølgende batterier, der simpelthen
var for dårlige.

Jeg syntes stadig at det er falsk tryghed at sætte sådan en "Kina" røgalarm
op. Børge har allerede konstateret at det ikke kun er en fejl ved en enkelt
alarm at den sluger batterierne, så hvad er sandsynligheden for at den
overhovedet virker, hvis der skulle blive behov for den.

Site Timeline