Priser på SMD?

Hej.

Hvad er prisniveauet på SMD komponenter, dvs modstande 1206 5% feks, eller
1206 kondensatorer?

Jeg sidder og kigger på Cypaxs hjemmeside, og ser 0,01 v. 5000x, dvs 50kr
for et reel på 5000styk modstande

Omvendt har jeg spurgt på 500 et andet sted, hvor jeg skulle give 170kr for
500styk kondensatorer.

Hvad er et realistisk prisniveau for modstande og kondensatorer, og hvor går
grænsen for hvad antal man kan købe uden det bliver urealistisk dyrt?

Mvh
Henrik

Re: Priser på SMD?

Skal du bruge det til hobby brug? Så er det ebay, der er billigt.
Men 50kr for 5000 lyder meget billigt. 0.21kr/stk ved 100 stk er meget
normalt.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Priser på SMD?

Ja, hobbybrug.

Ebay har altid den ulempe at fragt ofte spiser hele fidusen.

Hvad dækker MiniMelf over? En byggestørrelse?

Re: Priser på SMD?

En cylindrisk komponent. Ligesom en gammeldags modstand med benene
klippet af, bare noget mindre. En komponent type, der er ved at
forsvinde, da den er dum at lodde. Den har haft tendens til at ville
rejse sig op på den ene ende under lodningen.

Bo //

Re: Priser på SMD?

Nej, det er ikke rigtigt se: http://www.tinyurl.dk/840
Det er 25.99$ = 143kr for (SMD 0805) 50 Value Resistors i alt 5000 stk +
32 Value Capacitors i alt 2000 stk. Det er billigt i min bog.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Priser på SMD?

Ja, den havde jeg sådan set købt, hvis det ikke var fordi de ikke havde den
i 1206, som jeg jo gerne ville have haft.....

Re: Priser på SMD?

http://cgi.ebay.com/50-Value-1206-SMD-Resistor-Kit-0R-10MR-5-5000pcs_W0QQitemZ230072646357QQihZ013QQcategoryZ73151QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/SMT-Ceramic-Capacitor-1206-NPO-Only-Kit_W0QQitemZ7621458847QQihZ017QQcategoryZ36335QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/SMT-1206-Ceramic-Capacitor-X7R-Only-Kit_W0QQitemZ6054267076QQihZ009QQcategoryZ11737QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

bare et par stykker

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Priser på SMD?

1206 er kE6%mpestore er der over hovedet nogen det bruger dem lE6%ngere
med mindre
det skal ku' klare noget power?

jeg synes 0603 er lige tilpas, og ka' uden problem loddes i hE5%nden

-Lasse

Re: Priser på SMD?

1206 er history. Komponenterne er steget 20% i løbet af 2006 pga. at
styktallet er faldet.

Benny

Re: Priser på SMD?

Så sammenligner du også æbler og pære. Der er stor prisforskel på modstande
og kondensatorer.
Derudover er komponenter på de små baby-reels, med kun 500 stk., væsentlig
dyrere (udbud og efterspørgsel; industrien bruger naturligvis de store
ruller. Baby-reels bruges normalt til prototyper).

Re: Priser på SMD?

Det er den pris jeg er vandt til at betale for modstande i 1% typen 1206,
men de er også dyrer da de er ved at udgå.

Kondensatorer er dyrer. afh af teknologi, kapacitet og spænding. Typisk fra
4-5 ører til 30 ører / stk ved køb af en rulle.

Benny

Site Timeline