Printproduktion - Alternativ til Olimex?

Jeg skal have sendt nogle print til produktion, og regner med at det bliver
Olimex.
Jeg har for 7-8 år siden brugt dem til en lille serie print, professionelt.
Dengang var der ldt problemer med kvaliteten.
Printene var som sådan helt fine, men da det var prototyper skulle der jo
loddes lidt af og på.
Og det var de ikke særlig gode til. Efter 2 gange begyndte banerne at
skrælle af.

Jeg ved ikke om deres kvalitet er blevet bedre sidan da.

Men findes der andre alternative producenter som laver små styktal til
(meget) favorable priser?

mvh
Kåre

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?
Hej!

Har tidl. brugt http://www.pcbpool.com med rigtig gode erfaringer. Deres
silketryk er ikke helt skarpt hvis man skriver _helt_ småt, men resten
er iorden. Om prisen så falder i din smag er en anden sag.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?
Kik også på Elektor PCB

http://www.elektor.com/news/elektor-pcb-service-ramps-up-3-db.1040157.lynkx
=> http://www.elektorpcbservice.com /

Jeg betalte vist 150Euro sidst for 25 print (størrelse ca 8*10)

Christen Fihl

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?

Jeg tror nok jeg har bestemt mig for elektor.
Men jeg kan ikke finde nogen info omkring flere typer print på et panel.

Kan de modtage f.eks. fire forskellige print, og så kan de selv fordele dem
på et panel?
Eller skal jeg selv lave noget fusk for at få fire forskellige print samlet?

mvh
Kåre

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?
De tager kun enkelt af gangen

Der findes nok noget panel opsætnings program på nettet, der kan gøre noget
fusk som dette.

Jeg har selv tænkt på det samme, dog med flere ens print, da små print
koster næsten det samme som større print.

Christen

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?
Søgte lige på    merge gerber panel

Så fx:
http://www.youtube.com/watch?vE6%iIaC5fA2Y
, Kan Eagle måske det
samme?

Eller http://forums.numericalinnovations.com/post?id24%49363
http://forum.sparkfun.com/viewtopic.php?t80%91&sid56%f0287060615c66c11b80e4d656ba97
(Fab It, med Free evaluation)

Rapporter endelig tilbage, hvis du finder noget smart

Christen

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?
www.goldphoenixpcb.biz er super til små serier (og store prototyper).
Ellers skulle www.pcbcart.com også være helt ok, og de kræver kun setup
engang, så hvis du genbestiller samme print senere er det kun print man
betaler for.

phoenix tillader man kombinere op til 6designs på et panel (14.5*10")
til ca. 150$ med tilvalg og porto.
De levere iøvrigt ret hurtigt, sidst fik jeg pakken 8dage efter betaling.

sidst jeg fik fra olimex er ved at være 6måneder siden, men det er
stadig prototype med "NP" skrevet henover og øer der ikke holder til
rettelser.

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?

Jeg har prøvet goldphoenix en enkelt gang. Kvaliteten var sådan set ok.
Deres gode pris gælder kun 1 og 2 lags print.
Da jeg skulle have lavet et 4 lags print var jeg ude og lede igen og
faldt over PCBCart. Ved nærmere granskning virkede Goldphoenix nu lige
pludselig ikke så billigt. Så snart man skal have sølv eller guld
plettering på printet eller lignende RoHS så forsvinder $$$ stille og
roligt til Kina.
Jeg benytter PCBCart professionelt - både til prototyper og til mindre
serier (vi har ikke andet) - og har kun været tilfreds.

Jeg mangler tilgengæld nogen der vil montere komponenter til en rimelig
pris. Tror lige jeg starter en seperat tråd til det spørgsmål.

- Lars

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?

pcbcart ser rigtig billigt ud!
Men jeg kan ikke finde nogen vejledning i hvad de kan, og hvordan de vil
have data serveret?
Og er det et kinøjserfirma? Hvad koster fragt derfra? Og told og moms?

mvh
Kåre

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?

http://www.pcbcart.com/cart.php?page=capability___standard_pcb

Der står ganske vist de kun tager ned til 0.2mm (8mil) tracing/spacing
men hvis du registrerer dig kan du få online quotes. Her kan du vælge
print med ned til 0.1mm tracing/spacing. Det samme med hullerne, her kan
de gå ned til 0.1mm huller.
De kan lave op til 10 lag med blind and burried vias. 6 forskellige
platings og meget andet.

Hvis du registrerer dig kan du lave online quotes og se lige nøjagtigt
hvor meget det kommer til at koste dig. Både for print men også fragt.

De accepterer protel, eagle og gerber-filer.

Ja det er fra Kina. Deres engelske er ikke voldsomt godt, men det kan
dog lade sig gøre at kommunikere fornuftigt med dem hvis du skriver
klart og tydeligt. De virker utrolig hjælpsomme.
Jeg har for første gang bestilt flex print. Det gjorde jeg hos PCBCart.
Det gav en del skriven frem og tilbage. Men de svarer normalt inden for
en time inden for deres normale arbejdstid så det er da tåleligt. Jeg
regner med jeg har dem i morgen. (Pakken er i Leipzig lige nu :-S)

Told og moms? Hmm, tjae det tager regnskabsfolkene sig vel af. ;-) Så
skal jeg lige sprøge dem først.

Eksempel:
10 stk 100x160mm dobbelt siddet print med ENIG belægning (Ni/Au), op til
600 huller, mindste hul 0.4mm, mindste tracing/spacing 0.2mm, 35um
kobber, grøn loddemaske på begge sidder, ingen udfræsninger, lead time
12 dage.

print:  $7,42 pr.stk. ved f.eks. 10 stk. (flere bliver billigere pr. print)
tooling $49,30  (betales ikke ved genbestilling)
fragt:  $35,63  (med FedEx. Du kan også vælge DHL, UPS og freight Collect)

I alt at betale via paypal: $159,29

- Lars

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?

Der kommer både told, moms og gebyr til Postdanmark på når varen sendes fra
et "ikke EU-land".
Husk iøvrigt at told beregnes af alle omkostninger, der løber på printene
inden de når den danske grænse, dvs. også porto og emballage. Derefter
lægges der 25% dansk moms oven i, samt et gebyr til Postdanmark. Det er
væsentligt at huske når mna sammenligner priser (jeg er ikke sikker på det
er så billigt at få print fra Kina, som nogen tror).

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?

Nej det var også min konklusion.
Jeg vil også hellere handle så lokalt som muligt.
Så jeg har nok besluttet mig for Elektor.

mvh
Kåre

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?

Nu nævnte OP ikke at det skulle være 4lag, hvis man har et par 2lags
print man kun vil havde 1-2stykker af bliver pcbcart da for dyrt med
setup for hvert board, og er der en fejl er det setup igen næste gang.
Men til små serier er de billige ja, især hvis det er noget der skal
laves flere gange.

Du kan havde 6 print på et panel ved golden.
Jeg har også kun brugt dem engang, for et par måneder siden, fik 2
paneler til 1 panels pris fordi der var lidt fejl på den første og der
derfor var over 20% frafald, fik også bund silkscreen selvom jeg ikke
valgte at betale for det.

Betalte dog lidt ekstra for ROHS finish.

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?

Jeg har brugt Olimex de sidste 8 - 10 E5%r. Kvaliteten er blevet meget
bedre sid der kom ROSH mE6%rke derpE5%.

Jeg har ogsE5% brugt et amerikansk firma, men hvis post DK E5%bner pakken
fE5%r man en hilsen, der altid er over 500 spir. De tager 150 kr bare
for at tage kniven frem for at E5%bne brevet. Pengemaskine det er stF8%rre
end fotofE6%lderne.

Benny

Re: Printproduktion - Alternativ til Olimex?

http://www.leiton.de/en-index.html

Rigtig god kvalitet, til rimelige priser.

/Bo.

Site Timeline