Printlayout

Hvis jeg skal ha lavet printlayout i byen (Olimex eller hvad der ellers
findes efterhånden...) går det så an at jeg på loddeøerne anvender en
hulstørrelse på fx. 0.3mm og får boret det op med fx. 0.8?

Sagen er at jeg laver til tider print selv og bruger 0.3mm huller som
standard. Det gør det meget hurtigere og mere præcist at bore et print fordi
boret selv centrerer i hullet.
Spørgsmålet er om denne ændring af et footprint/package skaber problemer
hvis jeg vælger at få lavet print i byen hvor der skal broes og sættes
gennemplatering i?

Hvordan fungerer det i praksis, dvs. hvad og hvor bestemmes hulstørrelse på
printet? jeg går ud fra at vi er ude i noget med Gerber filer men jeg ved
intet om det i praksis. (bruger selv Eagle).

Peter

Re: Printlayout

Når du eksportere til gerberfilen tager den hul størelsen fra dit design
(0.3mm) og ligger ind i gerber filen, dermed vil print producenten lave et
0.3mm hul (hvilket de sikkert ikke kan og vil brokke sig, olimex min er
0.6mm).

det du formentlig kan er at ændre 0.3mm i den ene gerber fil, tror det laver
exelon hul filer, der kan du formentlig i en linie ændre hullet fra 0.3 til
0.8...

husk på at olimex som de eneste jeg kender, ikke laver hullet større så det
færdige gennemplatierede hul er 0.8, de borer et o.8mm hul ig
gennemplatineringen går fra så du realt kun har et 0.75 eller lin hul

kasper

Re: Printlayout
Ok, men de hulstørrelser der ligger i fx. Eagle som standard, er det noget
man ændre på som en selvfølge inden man sender sit print i byen, eller er
det bare en standard somn er ok og man ikke rører/tænker mere på?
Det jeg har gjort indtil videre er at lave en variant at komponentet  hvor
jeg har ændret den til de 0.3mm som jeg bruger. Sagen er, at hvis de
hulstørrelser er noget man generelt går ind og ændre på inden man sender
layoutet videre så kan jeg spare det besvær at have flere varianter
liggende.

Ok, det er værd at vide.

Peter

Re: Printlayout
P skreiv:

Du ordner bibiolotekene slik at borstørrelsene  de passer til
fabrikantens (Omelix) borstørrelser. Når du skal bore printene selv,
kjører du en "ULP" som forandrer alle bor til ønsket størrelse. Jeg
bruker den metoden selv, men jeg har nettop skiftet maskin, og jeg
husker ikke navnet på ULP-en.

HM

Site Timeline