Printer...

Hey

JEg har købt mig en gammel Brother 2400C farve laser for den nette sum af
200spir :)

umilbart er der 1/3 fuser tilbage ukendt toner og et problem med i al fald
den ene rulle i fuseren.
(håber alle ordene er korekte, kender ikke så meget til printer med olie
etc)
der er kommet huller i den ene gummi rulle, og det resultere i kedelige
"olie-pletter" på udskrifterne (papiret suger)

findes der noget man kan komme i de huller, de er ikke så frygtelig store..
men rullerne bliver jo pænt varme

umilbart har jeg tænkt på silikone eller noget flydene pakning.. af nogle
typer der kan klare en høj temperatur..

nogle der har et forslag til noget, eller kan give et slag på tasken hvor
varm rullerne bliver ?

eller evt har en kasseret stående de vil sælge som reservedele til små penge
?

Kasper

Re: Printer...

store..
penge

Jeg tvivler meget på at du kan lave en holdbar og ikke mindst printmessigt
acceptabel løsning med at fylde hullerne i den eksisterende valse.

Jeg har nogle kasserede laserprintere stående (bl.a. Brother), kan du ikke
lige give en nærmere beskrivelse af hvordan valsen ser ud, et foto med  en
lineal ved siden af ville også være fint aht. fysiske mål.

mvh
JBH

Re: Printer...

http://195.249.91.42/printer1.jpg

op til billed nr 4...

de er ikke gode billederne, for jeg har ikke lige mod på at skille fusren af
igen i dag, og jeg var jo for dum til at tage billeder da jeg havde den ude
i dag :(

jeg far snakkede om de havde noget flydende paknings noget som kan klare
varme også jeg har overvejet at prøve, men tror bare det er svært at få til
at blive der / hærde fast, men det bliver gummi agtigt også...

Kasper

Re: Printer...

Må hellere lige få med der går et varme halogen rør inden i rullen

kasper

Re: Printer...

Jeg har nu kigget og konstateret at alle de printere jeg har stående til
ophug, er lavet med et hult teflon belagt rør med en pære indeni, modparten
er en massiv gummivalse. Det forekommer mig at have set sådanne "hule"
gummivalser i fotokopimaskiner.

Hvad var præcis diameter og længde på dine valser ?

mvh
JBH

Re: Printer...

http://195.249.91.42/printer.htm

(kun tilgængelig når min pc er tændt, oftest aften/eftermiddag)

kasper

Re: Printer...

Man kan købe alle stumper hos Brother til yderst rimelige priser.
http://brother.dk/site/index.html

Christian Treldal

Re: Printer...

Det kan jo så diskuteres... de har kune en hel fuser til over 3k ca...

så kan man spørge om det er rimeligt, når man mangler 1/10 af den...

kasper

Re: Printer...
Den Mon, 06 Dec 2004 14:48:53 +0100. skrev Repzak:

<snip>

Selvfølgelig ikke; jeg ved ikke hvem der har fortalt dig dette. Brothers
politik har altid været at du kan købe selv det mindste tandhjul.

Christian Treldal

Re: Printer...

Hey

Kan du så ikke fortælle mig hvem jeg skal snakke med, for jeg ringede til
brother danmark og blev vidrestillet til en på værkstedet tror jeg det var,
og der fik det det at vide.

Kasper

Site Timeline