Printdesign med gnubbeark og tape.

jeg var en tur i kælderen og der fandt jeg det her:
http://82.143.216.78/800-stp62372.jpg
http://82.143.216.78/800-stp62371.jpg
http://82.143.216.78/800-stp62382.jpg

Det er tyve år gammelt og stadig brugbart. Jeg købte det i mine unge dage
og ideen var at overføre det til noget specielt rasterfolie og bruge det
som film til fotoprint. Det kom dog aldrig til at fungere for mig. Jeg
mener også at huske det blev anbefalet at påføre direkte på råt
kobberprint og derefter ætse, det har jeg dog aldrig prøvet.

1. Bruger man stadig den slags nu om dage?
2. Nogen der vil have det? Kan afhentes i Husum eller sendes i en kuvert.

Tomas

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.

NEJ, man bruger et program på computeren og printer det ud. Herefter kan
det overføres fra et laserprint til en printplade og ætses.

Desværre kender jeg ikke noget til museer :-)

Jeg har selv brugt ALFAC for +25 år siden til forskellige layouts, og
nedfotograferet det på lithfilm og overført til print, som var påført
fotolak fra en spraydåse.

Bo //

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.
Kan du nævne hvad et sådant billigt program hedder ?
Jeg bruger stadig tush... :-))
--
/Infinity

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.
Hej alle

Laserprinter, glat papir, strygejern,  printplade og ætsebad er sagen!
Læs denne artikel og spring lyskassen og fotoprint over:
http://www.sitecenter.dk/oz5wk/letmetodetilprintfremstilling/view_all.nhtml

Mvh, Brian

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.
Hej Infinity

http://www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.
On Sat, 7 Mar 2009 15:36:48 +0100, "Max"

Jeg var i Harald Nyborg i dag og købte en pakke af det papir der
henvises til. Desværre vil det ikke igennem min HP 5P, så der melder
sig to spørgsmål:

1) Er der nogen der kender til noget andet papir der kan bruges i
stedet?

2) Nogen der vil købe en pakke Verbatim Glossy Photo Paper? :o)

/Jesper

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.
On Sat, 21 Mar 2009 23:49:28 +0100, Jesper Juul-Mortensen

Hey! Hov! Jeg kom lige i tanke om printeren jo kunne fødes manuelt med
papiret og straks gik det bedre. Resultatet, efter at have overført
det på et print, er overraskende godt!

/Jesper

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.
Jeg har ikke selv prøvet følgende, men før hørt at glitrede ugeblade
skulle være gode.
De gamle "Ny Elektronik" og lignende, måske også nye "Hunden",
Gardebladet, og andre, der er så glatte at laser printeren ikke kan få
toneren til at binde så godt.

PS: Har din HP ikke manuel indføring, fx til kuverter etc. Så er det
måske her det skal igennem

Christen

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.
On Sun, 22 Mar 2009 00:13:23 +0100, "Christen Fihl"

Det har den nemlig - det havde jeg blot lykkeligt glemt :o)

/Jesper

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.

Har nu prøvet og det er jo genialt.

Men kan man også bruge denne teknik til at få sort - holdbar - tekst på fx
aluminiumsforplader ?

--
/Infinity

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.

Nej, jeg bruger et fra Cadence i mit arbejde, og det er ikke billigt,
men til gengæld effektivt.

Andre kan svare mere kvalificeret.

Bo //

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.
Jeg har også de sorte symboler fra dengang.
Jeg bruger tapen som opmærkning på whiteboards.

Eagle programmet er gratis i de små versioner.
Jeg bruger den selv.

En online vejledning findes på www.oz6frs.dk siden, direkte:
http://oz6frs.dk/INDEXfiles/ARKIV/HOW/howto.htm
Der er også en (gammel?) download på "download" siden, ellers er det
www.cadsoft.de

Christen Fihl

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.
Surfede lige lidt videre...

http://server.oersted.dtu.dk/personal/mho/stuff/eagle.php
http://server.oersted.dtu.dk/personal/mho/eagle/eagle_tut.pdf

Jeg købte min her, men de er åbenbart lukket http://www.demotech.dk /

Christen

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.

Takker. Jeg vil se på det. Min produktion ligger på et par print om året....
--
/Infinity

Re: Printdesign med gnubbeark og tape.

Jeg ved ikke om jeg har doneret det til et museum, men der meldte sig
faktisk en aftager.

Tomas

Site Timeline