Printboremaskiner... - Page 2

Re: Printboremaskiner...

Johannes Fog i Kgs. Lyngby har et ret stort udvalg i Proxxon.

/Andreas

Re: Printboremaskiner...

Der fås også et sæt i en plastikkuffert, hvor der både er borestander,
bowdenkabel med patron, file. slibere, sandere, skæreskiver, samt
strømforsyning etc. etc.
Karsten HJ

Re: Printboremaskiner...

synes

Så kunne det hurtigt blive en dyr udflugt, når chefen her skal fra Aalborg
til lorteøen for at kigge på boremaskiner :-)

/peter

Re: Printboremaskiner...

Kgs. Lyngby ligger ikke på Amager.

--
Jens   OZ2JP   callto://jensep

Don't make me use uppercase...

Re: Printboremaskiner...

Aalborg

Hmmm.... Jeg tror du har en forkert opfattelse af hvad Lorteøen er..

Der er vist nok nogen der kalder Lorteøen for Sjælland  :-)

/peter

Re: Printboremaskiner...

Så er det galt emd deres geografi.
Lorteøen er og har altid været Amager,
Sjælland kaldes Djævleøen, af os der er opvokset på nordtyske halvø,
der også kaldes Jylland :-)

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: Printboremaskiner...

Fordi det var der alt affaldet fra København blev kørt ud.

Re: Printboremaskiner...

Du kan da kalde Sjælland hvad du vil, men Lorteøen har 'altid' været
Amager. Sagen er at i gamle dage, før København blev kloakeret, kørte
natmændene deres last af fækalier ud på Amager.

Det er altså ikke en ringeagtsytring når vi kalder Amager for
Lorteøen, det er den jo blevet kaldt siden Arilds tid.

--
Jens   OZ2JP   callto://jensep

Call me if you need my phone number.

Re: Printboremaskiner...

Du kan jo prøve hobby forretningen i Nørregade i Aalborg. Der har jeg
set både Proxxon drejebænk og borestander.

/Thomas

Re: Printboremaskiner...

Og der er min maskine i sin tid købt (hvis jeg ikke husker helt galt).

Ellers er der jo altid Bauhaus, de burde stadig have dem.

Re: Printboremaskiner...

Råd&Dåd

Re: Printboremaskiner...
Stark (tømmerhandel)  Sdr.borg, midnes løst håndtag 399 for det mindre(ikke
mindste) og 499 for stander
(bare for at gøre listen komplet..

Kasper
-Proxon ejer :)

Re: Printboremaskiner...

Jeg syntes ikke at de Proxxon maskiner, jeg har mødt, var noget
særligt... Jeg blandt andet brændte motoren af flere gange på den
printboremaskine der (af og til) var på skolen da jeg gik på HTX. Og der
var ikke ligefrem tale om storproduktion... Deres små save og lignende
kan heller ikke rigtig tåle at blive brugt...
Måske har de haft et drop i kvaliteten, men er de så kommet sig over
det?

    Mvh
        Kimjand

Re: Printboremaskiner...

De fås i forskellige styrker. Min har været groft mishandlet og lever
stadig. Der er tale om en DC-maskine uden regulering (FBS 12). Maskinen
er 15 år gammel. Det samme er strømforsyningen (NG 2/E).

Re: Printboremaskiner...

Det blev vist lidt kryptisk, jeg vil ikke tage æren for at have ødelagt den
8)

Okay, det her var en 230 V model.

    Mvh
        Kimjand

Re: Printboremaskiner...

    Jeg bruger en original Dremel , og den virker rigtig godt, både til
meget små bor, men også til brug ved portning af Cylindre osv... har
nemlig forlænger slangen til den også. Efter godt 1-2 års brug nu, kan
jeg ikke sætte en finger på stabilitets problemer, da den har virket
upåklageligt både til elektronik brug, som værksteds brug når der skulle
rettes på MC'erne.

--
VH
Lars Molnit

Jeg sidder netop lige og skærer med sådan en dims...

Jeg ved ikke, hvilke du henviser til, men jeg har tre af de billige, hvoraf
en er fra Netto og en er fra min elskede leverandør, Aldi :-)

De fungerer da rigtig godt, og med den rette bøsning er der ingen problemer
med at holde på borene. De to store er til 230v og den lille grønne er til
18v. Den er bedst til at gravere med, fordi den ligge godt i hånden. Ganske
vist har de andre kablet, men den lille er nu nemmere, og så kører den
rasende stærkt. Den lille har nogle rigtig gode bøsninger, navnlig til
printbor, men desværre passer de ikke til de andre.

Men jeg kan absolut anbefale dem alle tre, og ingen af dem har kostet over
kr 149,-.

Jeg har set, at der stadig er enkelte Nettobutikker som har det store
tilbehørssæt, hvor der også er passende bøsninger med. Det kostede vist 99,-

Foto: www.tersgov.dk/bor.jpg        www.tersgov.dk/bits.jpg

Harald Nyborg har vist også den store model.

Claus

Re: Printboremaskiner...

Jeg glemte lige, at til de store skal man købe nogle bøsninger til de små
bor, de helt små bøsninger følger nemlig ikke med maskinen. Igen er HN
leveringsdygtig..

Claus

Re: Printboremaskiner...

Hmm hvor hurtigt kan den køre rundt?

Kan være jeg skal have mig sådan en...

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: Printboremaskiner...

lille

Den er magen til denne:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr58%46&n20%100&KundeID66%DHgFwXcKjveVKO74HBDD57RV1Iw3V

Iøvrigt har Fakta en af de små multimaskiner på tilbud i næste uge.

Claus

Site Timeline