printboremaskine - stander

Jeg skal til at bore en hel stak print og leder nu efter en god
printboremaskine og stander.
Jeg har allerede 2 Dremel, en ældre med ledning og en med batteri, men
så vidt jeg lige kan se kan de ikke middelbart holde på almindelige
bor i størrelserne 0,8 og 1 mm. Så der skal vel en borepatron til?
EL-Supply har en Proxxon borestander:
http://www.el-supply.dk/?Gid48%8&Vid10%667 men passer den til en af
mine Dremel?

Er der en anden fornuftig løsning, jeg vil helst ikke købe mange nye
maskiner, men vil på den anden side gerne bruge 700-800 kr på en god
printboremaskine og stander.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: printboremaskine - stander

Jeg ved ikke om denne passer til en dremmel:
www.biltema.dk  vare nummer:16-708

Mikkel

Re: printboremaskine - stander

Proxxon borestander og tilhørende 230V boremaskine er absolut blandt det
bedste du kan få. Men du skal nok regne med omkring 1.000,00 Kr.
Jeg har brugt min i 10-12 år absolut med tilfredshed.

Børge

Re: printboremaskine - stander

Jeg var heldig at finde et brugt sæt, godt nok med en 18v boremaskine,
med en kasse fine bor i forskellige størrelser til. Og det er et
dejligt stykke værktøj, hvor det er til at holde ud at bore mange
huller.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: printboremaskine - stander
Hej Leonard

Jeg har boret rigtig mange print med en søjleboremaskine
af den slags til 248,- kr. Jeg bruger så karabid bor og det
går rigtig godt.

Re: printboremaskine - stander

Re: printboremaskine - stander

Kig på de bor dem har her:
http://www.cypax.com/shop.html
Du finder dem under værktøj ;-)
De fås med 1/8" skaft, så det er ikke noget problem med Dremel.

Der er også ham her:
http://www.eekit.dk/product.asp?product25%06&sub46%5&page=1
http://www.eekit.dk/product.asp?product27%16&sub46%5&page=1
Ved dog ikke noget om firmaet.

--
mvh Uffe

Re: printboremaskine - stander

Jeg har brugt ham her:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI41%3945680&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=2&Catg18%729
(det er dog kun 0,84mm han har, men til den rigtige pris :-)

mvh Ebbe

Re: printboremaskine - stander
Der er også muligheden af købe en Dremel borestander
http://www.slivern.dk/shop/productinfo.asp?id=4%2D403
eller
www.lve.dk/produkter.php?s=dremel&produkt24%77&varegruppe55%
og en borepatron der kan klare alle bor størrelser
www.lve.dk/produkter.php?s=dremel&produkt25%17&varegruppe55%
eller spændtænger i flere størrelser
http://www.lve.dk/produkter.php?s=dremel&produkt25%21&varegruppe55 %
Venlig hilsen