printbanebredde i Eagle

Hej, hvordan er det nu man ændret banebredden i Eagle, og findes en smart
tabel, eller en snild måde til hvor bred banen skal være, efter hvormange A
eller mA man skal køre gennem banen?

Mvh Brian

Re: printbanebredde i Eagle
LED skreiv:

CHAnge
Width

HM

  og findes en smart

Re: printbanebredde i Eagle

Hej!

Elfa, har en tabel over banebredder v. forskellige dimensioner, i
deres katalogs fakta sider.

M.v.h.

BF8%rge

Re: printbanebredde i Eagle
Hej Brian

Du burde have smæk over dine fingre hvis du leger med
elektronik og så ikke bruger HKJ's MiscEl. Det program
er et must til enhver der leger med elektroner.

http://www.miscel.dk/MiscEl/miscel.html

Max

Re: printbanebredde i Eagle

Ikke helt, miscel findes jo kun i en ikke-fri udgave til et enkelt
legacy OS, det er en skam fordi der ser ud til at være en masse fine
funktioner i.

Jeg har netop prøvet at køre den seneste version af miscel (1.26 fra
2007) og det eneste programmet kan er at skrive:
"This program is to old, please get a new version"

Heldigvis er der et antal moderne applikationer som kan lave beregningen
uden vrøvl:
http://www.desmith.net/NMdS/Electronics/TraceWidth.html
http://home.comcast.net/~pcb.george/trace.html
http://www.pcbco.com.au/tracecalc.html
http://www.circuitcalculator.com/wordpress/2006/01/31/pcb-trace-width-calculator /

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://www.openspaceaarhus.dk /

Re: printbanebredde i Eagle
Hej Flemming

Du kan få et OS af mig til at køre den på, den er det værd.

Den seneste version hedder 1.28 og kan hentes på siden jeg
har givet en link til.

Men prøv at skrive til programøren, HKJ, han er meget lydhør
over for kundeønsker, selv om programmet ikke koster noget.

Max

Re: printbanebredde i Eagle

Well, det er lidt vel meget plads at bruge på et program, men det burde
nok kunne køre under wine...

Hmm, jeg har nok haft en gammel version til at ligge, for 1.28 ser ud
til at virke fint.

Han er jo nok ligeglad med at jeg helst vil lade være med at bruge
ikke-fri programmer.

Specielt er det et stort problem at blive afhængig af programmet fordi
det nægter at virke efter et stykke tid, så man kan være helt sikker på
at man får et problem når ejeren en gang holder op med at lave nye
versioner.

Faktisk er freeware den absolut dårligste licens for alle parter, det
giver ingen indtægt til ophavsmanden og samtidigt giver det ingen frihed
til brugeren.

Hvis man alligevel ikke vil tjene penge på et program så giver det ingen
mening at binde brugeren ved at køre projektet som closed-source.

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://www.openspaceaarhus.dk /

Re: printbanebredde i Eagle
Hej Flemming

Jeg er sikker på at holder HKJ op med at udvikle på programmet,
ja så udsender han en udgave uden tidsbegrænsning.

Max

Site Timeline