Print udlægnings program

Er der nogen her, som kan anbefale et billigt print udlægnings program, som
er let at arbejde med ?

Mvh GuFaz

Re: Print udlægnings program
Hej GuFaz

som

Det er heldigvis nemt besvaret, spørgsmålet kommer op her i gruppen
en gang om ugen :)

Mange vil anbefale dig Eagle, jeg vil anbefale dig Circad fra
www.holophase.com

Mvh Max

Re: Print udlægnings program

Pral: det kan IKKE alt. Derfor findes der andre programmer, der kan mere, og
koster mere.

Bo //

Re: Print udlægnings program

OK, det med kaffen vidste jeg godt.

Jeg tænker mere på at kunne interface til mekaniske systemer, så man kan
tage en board beskrivelse med højdeangivelse ind fra en DXF tegning, eller
sende en 3D model videre til et mekanisk system. Jeg tænkte også på
muligheden for at få den til at lave banepar med ens forsinkelse i. Husker
jeg rigtigt mangler Eagle helt en gerber editor, der muliggør panelisering
og opsætning på produktionsfilm. Jeg har ikke kunnet finde IPC-356 output
fra Eagle. Det er det format, der bruges til at styre eltest af printene,
inden de monteres.

Det var det jeg mente med at Eagle ikke "kan alt". Prisen taget i
betragtning er det et rimeligt program til hjemmebrug.

Bo //

Re: Print udlægnings program

Den er da dyr i betragtning af at man kan får proffesionelle programmer
gratis til hjemmebrug.

Mvh Max

Re: Print udlægnings program
Hej Flemming

Hvad de kan må du selv se, men kik her

http://www.autotraxeda.com/index.html

Der findes også en Orcad Lite version derude på nettet.

Og hvis man ikke skal bruge Gerber filer, så er der CirCad
fra www.holphase.com

Mvh Max

Re: Print udlægnings program
som

Sprint Layout koster ca. 300 kr. Den nye version har autroroute funktion
(den er dog ikke så god). Det er meget godt til projekter i en størrelse
hvor man stadig har overblikket over forbindelserne :)

http://www.abacom-online.de /
(Det er også i engelsk, selvom det er en tysk hjemmeside, som også kan ses
på engelsk)

Brian

Site Timeline