Print udlægning til repro print.

Hej,

Det er efterhånden nogle år siden jeg sidste har lavet print, men meget kunne tyde på jeg bliver nødt til at gøre det igen da jeg mangler et print som nok ikke lige er til at få fat på, så jeg overvejer i den forbindelelse af lave et nyt print, som er en kopi af det originale (repro).

Mit spørgmål er hvilket software er bedst/nemmest at bruge, når jeg har:

  1. Et diagram. Jeg forventer der finde itilligente programmer som kan lave print ud fra dette, hvis jeg ellers gentegner diagrammet i softwaren ?

  1. Komponent placeringen. Jeg ønsker komponenterne sidder samme sted, i hvertfald for stikkenes vedkommende så ledningerne kan nå.

Det drejer sig om 6 alm 74xx ic´er, 20 trastiorer, nogle kondesatorer, en brokobling, nogle sikringer, 50 modstande 25 dioder, nogle stik forbindelser, etc.

Jeg er ret sikker på det originale print er dobbeltsiddet.

Hvad er nemmest for mig ?

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

Personligt synes jeg Protel 99 SE er et rigtig godt program, men desværre er indlæringskurven ret hård. Når du først er kommet igang med Protel, så kan du lave nogle rigtig gode printudlæg. Men det er nok ikke det nemmeste for dig... :-(

/Christian

Reply to
Christian Lodberg

... så jeg overvejer i den forbindelelse

Eagle har jeg med held brugt. Det er ret nemt at komme igang med hvis man har lidt erfaring og forståelse for sagen.

Du kan downloade en gratis version, som kun er begrænset af print størrelsen.

mvh Kåre

Reply to
Kåre