Print til vaskemaskine

Min vaskemaskine er stået af. Ikke mens den lavede noget, men den var dog
heller ikke helt slukket.

Maskinen er en Electrolux EWF1625 type P6859648

Fejlen gav sig udslag i at kun kontrallampen på lugen lyste når man tænder
maskinen. Altså ingen lys display eller andre lamper, og maskinen kan ikke
startes.

Jeg har taget printet ud af den, og det er tydeligt med det blotte øje at
se, at noget der for mig ligner en modstand er brændt af. Der er sort
omkring den på både forsiden og bagsiden af printet, og også lidt ved
nabokomponenterne, men det ser bestemt ud som om at det er den der er
arnestedet.

Vil det være fuldstændig omsonst at gøre sig forhåbninger om at redde
printet ved at skifte den, og måske også enkelte andre komponenter ud? Jeg
har jo El-Supply nærmest i baghaven, og så ville jeg måske kunne få maskinen
igang igen i morgen, ligesom jeg jo også godt ved at et nyt print
formodentlig koster kassen...

Jeg ville gerne uploade et par billeder af printet, men har desværre ikke
noget ordentligt kamera til rådighed.

--
Martin
www.martinbak.dk/

--
Martin
www.martinbak.dk/

Re: Print til vaskemaskine

Åh ja, lige endnu en oplysning: "dimsen" er brun, og har 3 farvemarkeringer:
Guld rød - grøn.

Desuden sidder der også sådan en fætter her, som også har kastet lidt sort
af sig:
http://images.mercateo.com/pdf/Schuricht/B81130_DAT_E.pdf

--
Martin
www.martinbak.dk/

Re: Print til vaskemaskine

Du skal også lige hare fundet årsagen til at printet er brændt, ellers
hjælper det dig hverken at købe nyt print eller at reparere det eksisterende
;o)

Site Timeline