Print layout m/230V - Page 2

Re: Print layout m/230V

 - Er det ikke sænket til 36 volt i nyere tid??
Erindrer ganske svagt, at vi fik nogen labforsyninger certificeret ombygget
til lavere spændinger for en del år siden for at overholde gældende
regler...??

Lars / Viborg

Re: Print layout m/230V

Og forskellen på "lavspænding" og "lavvolt"?
Som jeg husker det, måles spænding i volt :-)

Der er et stærkstrømsreglement og et lavspændingsdirektiv. Hvad
forskellen er på et reglement og et direktiv skal jeg ikke blande mig i :-)

Bo //

Re: Print layout m/230V

Der er ikke noget stærkstrømsreglement, det er mange år siden det blev
afløst at stærkstrømsbekendtgørelsen, denne er især baseret på
lavspændingsdirektivet, men også på andre direktiver.

Børge

Re: Print layout m/230V

Hedder det ikke svagstrøm og stærkstrøm her?

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Site Timeline