print layout...

Hej...
ved godt at enmet tit er oppe at vende, men...

hvilket program kan anbefales til at lave print layout i?
helst shareware eller freeware...

mvh
Rasmus Møller

Re: print layout...
Hej Rasmus

Circad, the one and only, www.holophase.com

Mvh Max

Re: print layout...

Hej Rasmus

jeg vil anbefalde Protel - du kan få en 30 dages trail version på
www.protel.com
her kan du download den eller bestille en CD med den.  Det kan måske
godt tage lidt tid at sætte sig ind i Protel.

/Christian

Re: print layout...
jeg er nu mest til eagle.men det er jo smag og behag(næsten)
www.cadsoft.de

Re: print layout...

hej alle!!!

tak for svarene...
jeg har brugt eagle, men jeg synes den er noget træls på nogle områder...
protel har jeg engang haft installeret men det har jeg simpelthen opgivet
indtil videre... jeg synes sgu det er umuligt at få tegnet både diagram og
print i... men det er jo nok fordi jeg ikke lige fatter en brik af det...
men brugervenligt synes jeg nu ik det er...
foreløbig tror jeg lige at jeg vil prøve Circad....
Var det ik også dig Max der havde en HP om printfremstilling DIY???

mvh
Rasmus

Re: print layout...
Hej Rasmus

Et godt valg, jeg har og kan bruge Protel, Orcad, Eagle og et par andre
programmer,
Protel og Orcad bruger jeg på job, men til hjemmebrug, så er det mest
fleksible,
brugervenlige og hurtigste pogram jeg har mødt Circad og jeg har mødt mange.

Jeg har en artikel på www.diyhifi.dk linken til denne er

http://www.diyhifi.dk/fremstilling_af_print_paa_den_lette_maade.html

Mvh Max

Re: print layout...

måske et sjovt spørgsmål, men: Hvorfor bruger du ikke orcad hjemme? Hvis du
bruger det på job kan du vel godt få lov at bruge det hjemme? Jeg synes
nemlig selv det er et utrolig behageligt program....?

MVH
  Thomas

Re: print layout...
Hej Thomas

du

Hurtigheden og fleksibileteten mangler, at lave et footprint i Orcad er jo
ren tortur og
til hjemmefuskeren er det program skudt langt over målet.

Mvh Max

Re: print layout...

Til den virkelige hjemme fusker er dette her sagen
bruger den selv en del   :)

http://www.geocities.com/stripboarddesigner /

venlig hilsen
Michael M Jensen

Re: print layout...

-SNIP-
-SNAP-

Hold da kæft, et morsomt program........komplet ubrugeligt, ...........men
MEGET sjovt. :o)

Jeg håber ikke at jeg har fornærmet nogle, men jeg var altså ved at vælte
ned fra min, ellers så solide stol, da jeg prøvede programmet. Og det blev
jeg da lige nød til at dele med Jer. ;o)

Mvh.

René Kirstein

Re: print layout...
Hej Rene

Ja morsomt, men ikke særligt brugbart, der er jo ingen kontrol af
kredsløbet.

Jeg har engang set noget der virkede, jeg tror det er Vutrax der kan det
der.

Mvh Max

Re: print layout...
du
Hej!

så kigger jeg lige ind til jer i dag... hvis du lige vil give mig et par
guidelines i orcad...
Jeg prøvede at installere circad i går, men jeg har problemer med min
windows installer så jeg kunne ikke få lov til at installere det... :-(
er der forresten nogen der ved om man kan løse det problem?
jeg har smidt et screenshot i dk.binaer...

mvh
Rasmus Møller / 03gr310

Re: print layout...
On Wed, 24 Sep 2003 16:21:11 +0200, "Rasmus M. Jensen"

Eagle fra http://www.cadsoft.de/ det er frit for ikke-komercielle
projekter, der ikke overstiger 80mm x 100mm.
Man skal lige vænne sig til det, men efter et lille projekt er jeg
selv helt ferm til det :-) hvis jeg selv skal sige det....

Desuden tager www.olimex.com din .BRD fil direkte når projektet skal
realiseres. De er billige og kvaliteten af de print jeg har fået fra
firmaet er helt iorden.

Med venlig hilsen
Rene Nielsen

Site Timeline