print hos elfa..

Jeg stE5%r og ska ha lavet et print og regner bare med at tegne med en
tusch og sE5% E6%tse da det ik behF8%ver at vE6%re nF8%jagtig. Ska bruge et
dobbelt sidet og ville hF8%re om det er det rigtige jeg kF8%ber det...
Bestiller fra www.elfa.se og det som jeg har kigget pE5% har varenummer
49-553-24 20%
Takker for hjE6%lpen

klaus

Re: print hos elfa..
Hej Klaus

Det er normalt dobbeltsidet epoxy print uden film, så det kan du
fint bruge til din opgave. Men har i ikke en elektronikbiks i byen,
de har ofte den slags print liggende som afklip til en helt anden
pris end Elfa's.

Ps: når du vælger print, så vælg kun glasfiberprint hvis du har brug
for styrken, ellers er papirfenol at foretrække da det kun koster
en brøkdel at bore i og også er billigere i indkøb.

Mvh Max

Re: print hos elfa..

Jeg står og ska ha lavet et print og regner bare med at tegne med en
tusch og så ætse da det ik behøver at være nøjagtig. Ska bruge et
dobbelt sidet og ville høre om det er det rigtige jeg køber det...
Bestiller fra www.elfa.se og det som jeg har kigget på har varenummer

Prøv www.pc-elektronik.dk Han er normalt ganske fornuftig at handle med.

Benny

Re: print hos elfa..

En webshop uden oplysninger om firmaet.. der ville jeg nødig lægge penge ;-)

Elektronik Lavpris (i Århus) har tit (hvis ikke altid) printstumper til
rimelige penge i butikken - ved dog ikke om de kan bestilles online ;-)

--
-jens

Re: print hos elfa..
Hej Jens

Der kan du nu med sindsro ligge dine penge, det er vi mange her
i gruppen der har gjort før :)

Mvh Max

Re: print hos elfa..

Jamen, det er jo fint at vide hvis det en dag bliver aktuelt :-)

Men som Allan skriver virker det hele noget lusket ;-)

--
-jens

Re: print hos elfa..
Hej Jens

Ja, det er for dårligt at han ikke sørger for at få den hjemmeside
opdateret med de korrekte oplysninger, det er jo nemt gjort.

Men det er altså en udmærket fyr der forøvrigt stoler på sine
kunder ved at give dem kredit så man spare efterkravsgebyret.

Den eneste anke jeg har er at han ikke er speciel stærk når det
drejer sig om restordre, men det er der jo så mange firmaer der
har svært ved at håndtere, selv et firma som RS-Components som
normalt er meget logistik stærke kan have store problemer med
at håndtere restordre.

Mvh Max

Re: print hos elfa..

Gad nok vide hvad det er for et firma, som på ingen måde overholder
oplysningspligten for de mest basale oplysninger? Heller ikke de krævede
oplysninger om 14 dages returret ved fjernsalg. Vilkårene er i det hele
taget i stid med gældende lov.
På www.cvr.dk findes der ikke noget firma med det navn, intet firma på den
adresse og intet firma med det telefonnummer. Med andre ord kan firmaet ikke
være moms-registreret (krav hvis omsætningen er over 50.000 Kr. årligt).

Derudover kan der kun betales pr. efterkrav. Ikke nogen særlig sikker måde
at betale på.

Re: print hos elfa..
I kan, som Max også siger, ganske roligt handle hos ham. Har selv gjort det
5-10 gange.
Han sender varerne, medsender et girokort, du betaler... og vupti! (alle er
glade)
I følge hjemmesiden har han i øvrigt en standard fragtpris på 40 kr (i hvert
fald for den størrelse pakker jeg tidligere har bestilt), men han opkræver
ikke mere end hvad frimærkerne/fragten koster.

alt i alt har jeg kun godt at sige om firmaet

/Simon Børresen, der iøvrigt en enkelt gang ikke kunne vente på posten og
derfor har besøgt firmaet/manden på adressen, der fremkommer hvis
telefonnummeret fra hjemmesiden indtastes på krak.dk. Og ja, den er også god
nok...

med.
ikke

Re: print hos elfa..

Kan kun sige som de andre der har handlet der:
Manden har altid været 100% til at stole på.
Det foretagende får de varmeste anbefalinger herfra :-)

Tilsyneladende kun pr. efterkrav.
Siger som andre, varerne er kommet og girokort vedlagt.

100% anbefalinger herfra.

PS: Har intet kendskab til foretagendet, bortset fra at jeg har købt nogle
gange der :-)

--
mvh Uffe

Re: print hos elfa..

ikke

Nok er gældende regler ikke overholdt, men jeg kan tilslutte mig koret af
"rosere" her. Jeg har ofte bestilt hen ad eftermiddag, og næste formiddag
har jeg modtaget post med varerne (og et girokort).
Priserne er der heller ikke noget at sige til.

mvh
Ebbe

Re: print hos elfa..

Synd at han ikke har sat sig lidt mere ind i gældende lovgivning og giver de
oplysninger, der kræves (hint: hvis ejeren kikker med, så se
http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek/net-tjek-for-erhvervsdrivende/
bla.
http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek/net-tjek-for-erhvervsdrivende/krav-til-din-hjemmeside/oplysninger-om-virksomheden /).
Lige som Jens ville jeg ikke umiddelbart turde handle hos ham (nu har flere
dog sagt god for ham). Synd, for jeg har ikke andet end en mangelfuld hjemme
side at have min skepsis i :o)

Dejligt at der stadig er erhvervsdrivende, der stoler på sine kunder :o)

PS: Jeg undre mig stadig lidt over at jeg ikke kan finde ham i www.cvr.dk.
Shoppen beregner moms, så han *skal* være moms-registreret.

Re: print hos elfa..
Hej Allan

Kunne tænke mig at han's CVR er 23206854

Mvh Max

Re: print hos elfa..

Ja, du har vist ret i at det er ham.
Det er godt nok svært at finde. I www.cvr.dk er firmanavnet stavet
anderledes, det er ikke firmaets telefonnummer der er anvendt ved
registreringen og der er tale om en helt anden fysisk adresse.

Det er bla. et krav at CVR-nummert oplyses i shoppen, så man helt klart ved
hvem man handler med.

PS: Gentager lige at jeg absolut ingen erfaring har med det pågældende
firma. Det ser ud til at mange andre har åbenbart gode erfaringer, så det er
sikket helt fint, selv om e-shoppen er mangelfuld :o)

Re: print hos elfa..

Firmaet startede i kælderen på hans privat adresse. Den nuværende adr et et
nedlagt bibliotek som han købte da kommunen flyttede ud.

Firmaet hvor jeg arbejder incl medarbejdere handler for +50 kkr om året hos
ham og vi kan kun sige pæne ting om ham.

Benny

Re: print hos elfa..

Tilslutter mig også koret af positive heppere.

Som privatperson er jeg interesseret i een ting, og det er en lav
indkøbspris. Det synes opfyldt hos Per. Forsendelseomkostningerne er lave
sammenlignet med alt andet internethandel. Ja, også tror han (PC...) altså
på sinde kunder med tanke på betalingsformen.

Det der CVR er mest noget ligegyldigt politisk fnilder-fnalder...

/Claus

Re: print hos elfa..

Dejligt :o)

Pas lidt på med den indstilling, ellers er der stor risiko for at du brænder
nallerne på et tidspunkt. Du ved reelt ikke hvem du handler med når der ikke
oplyses noget CVR-nummer, lige som du er meget dårlig stillet når du betaler
pr. efterkrav (som der oplyses her, men i praksis...), for du har ingen
mulighed for at få tilbageført dine penge, hvis varene ikke dukker op.
Den pågældende hjemmeside er så mangelfuld/ulovlig at den bør få
alarmklokkerne til at ringe og det er synd når der er tale om falsk alarm
:o)

Re: print hos elfa..

brænder
ikke
betaler

Der er jo netop ingen risiko for at "brænde nallerne" her. Man får, som
nævnt, varen med et girokort vedlagt, og kan i ro og mag beskue det hele
inden man betaler, det er faktisk sælger der er dårligst stillet.

Ikke at jeg slår til lyd for at man skal ignorere gældende regler, men jeg
har forståelse for hvordan man nærmest kan drukne i regler og forordninger,
når man forsøger at køre et enmands-firma.

mvh Ebbe

Re: print hos elfa..

Det er rigtig flot, men det er ikke det der nævnes under vilkår på
hjemmesiden. Der står at varene levers pr. efterkrav.

Re: print hos elfa..
Hej Allan

Man kan nu også brænde nallerne på firmaer der har CVR nummer,
så nummeret i sig selv er ingen sikkerhed.

Jeg går ud fra at du har skrevet til PC-Elektronik om han's mangelfulde
hjemmeside, det kunne jo være rart for ham at få tingene på plads.