print fremstilling

hvad mener I ? hvis man kunne kF8%be et print herhjemme for 160 kroner ?
Ideen er at lave  print for hobbyfolk efter tilsendt tegning pE5%
transparant .

printet vil blive lavet pE5% et eurokort stF8%rrelse -uden huller og ingen
udskE6%ring
(disse to ting er tidskrE6%vende og koster for meget til bor osv. derfor
ingen huller )

prisen vil vE6%re 160,- for et 10x16 cm print.
muligvis en lidt lavere pris for 5 x 8 cm , feks 130,-
men ellers ikke flere valgmuligheder.

hvis man vil have et print leveret skal der sendes en fE6%rdig
transparant som direkte kan bruges til fremstillingen.

Hvad mener I , vil dette vE6%re en pris og ydelse som I ville synes var
ok--eller er det for dyrt .
Jeg vil gerne hF8%re fagfolkenes mening om denne skitse. for hvis der er
rimelig bund i det ,ville jeg overveje at starte en sE5%dan discount
produktion snarest.
alex

Re: print fremstilling

Hej Alex,

det er et godt initiativ, men jeg tror ikke at det er besværet værd. Hos
Olimex kan man købe et dobbeltsidet print (euro) for 30€ plus
forsendelse. Man får boret huller og der er loddemaske og silketryk.

Blot en tanke.

Mvh Jonas

Re: print fremstilling
hej Jonas
jeg tror du har ret. jeg vidste ikke de var helt dernede med prisen
I danmark kan det ikke gF8%res ,alene udgiften til borene ville E6%de
underskudet vE6%k.
Hvor lE6%nge er de om at levere ? jeg havde tE6%nkt at levere pE5% fire dag=
i dk , men det er nok ikke noget videre
nE5%r man kan fE5% det hele til den pris.
alex

Re: print fremstilling

Re: print fremstilling

Bare dette krav tager en dag eller 2 ekstra set fra kundens synspunkt
sammenligned med elektronisk overførte layout filer.

Olimex tager direkte Eagle rå filer
Elektor-pcb skal dog have gerber

Ellers ekulle du tilbyde selv at lave transparenterne udfra tilsendte
(målfaste) billeder

Christen Fihl

Re: print fremstilling

Nu bruger jeg http://www.elektorpcbservice.com /
Det er ret nyt princip, og giver 2-3 ens print for ca ?80
Ganske fine print.
Og jeg synes de leverer hurtigere end Olimex gjorde

Christen Fihl

Re: print fremstilling
Hej Alex

Ideen lyder godt, og prisen ser også fornuftig ud hvis
du ellers kan lave høj kvalitet. Hvad er dine specs ?

Det er så et problem, til prisen bør du lave transparenten,
det er de færreste der kan lave det hjemme da det jo
kræver en god laserprinter at lave. Du må kunne klare
dig med BMP, TIFF, PDF eller lignende, det giver jo også
muligheden for at sende ordre pr. E-mail.

Det ville være rigtig interesant hvis du kunne levere
borede dobbeltsidet print.

Re: print fremstilling

Christen vil gerne have gerber istedet for transparant.
Problemet med gerber eller lign er at der gE5%r en timestid med at kF8%re
hele proceduren med E5%bne mail , E5%bne gerber, udprinte pE5% transparant
osv..
derfor ville jeg ikke gE5% den vej, for sE5% er der endnu mere underskud.

Max
borede og dobbeltsidet er sE5%dan set ude med den pris..
jeg bruger et bor til ca 30 huller..sE5% begynder der at komme kraver
ved hullerne. et bor koster 15 kr og med 200 huller sE5% er det 90
kroner..
sE5% dermed er der lidt mere til underskudskassen.

tak for tankerne.
jeg kan se at jeg ikke skal ud pE5% discount markedet.. der er rigelig
af dem
sE5% jeg holder mig til det som giver penge .
alex

Re: print fremstilling
Blot et eller andet elektronisk

Har du prøvet fræser bits? fx http://www.cypax.com/vare/86.005.0009
De varer for evigt synes jeg, bare hastigheden er høj nok

Christen

Re: print fremstilling

Har lige modtaget 50 stk print i 80x90mm. 2 lags gennempletterede med
loddestop og komponenttryk. mindste afstande og smalleste bener er
0.15mm, og de er el-testede. 3 ugers levering til ca 1.200kr incl moms
og forsendelse.
Jeg leverede bare almindelige CAD data tilproducenten.

Du skal bruge din tid til noget, der er sjovere :-)

Bo //

Re: print fremstilling

Ja Bo... det er jo gE5%et op for mig ..og dit indlE6%g cementerer det med
hmmm syvtommersF8%m?
og christen.. er det de frE6%sere til flere hundrede.. nej dem har jeg
ikke prF8%vet.. det vil jeg nok en dag jeg skal bore mange huller.. kan
iF8%vrigt ikke forstE5% at man ikke kan bruge en laser endnu.. det er
skuda gammedags at bore alle de huller.
alex

Re: print fremstilling
Hej Alex

Jeg kan love dig at kunne man bruge laser til opgaven, ja så
gjorde man det gladeligt. Men glasfiber lader sig nok ikke lige
brænde væk.

Re: print fremstilling
ikke prøvet.. det vil jeg nok en dag jeg skal bore mange huller.. kan...

Det er "kun" 16,- per stk, der er 10 i en pakke

Send mig en mail med adr, så kan jeg sende lidt overskud til dig, så du er
"opdateret"

--
Christen snabel  fihl punkt net

Re: print fremstilling

Du har vidst set for meget starwars :-)

Re: print fremstilling

Ja Bo... det er jo gået op for mig ..og dit indlæg cementerer det med
hmmm syvtommersøm?
og christen.. er det de fræsere til flere hundrede.. nej dem har jeg
ikke prøvet.. det vil jeg nok en dag jeg skal bore mange huller.. kan
iøvrigt ikke forstå at man ikke kan bruge en laser endnu.. det er
skuda gammedags at bore alle de huller.
alex

Yderligere kommer der "om lidt" en blækprinter, som kan
printe direkte på printpladen - den vil sikkert overtage "hobbysegmentet".

Mvh KS

Re: print fremstilling

Så vil jeg hellere bruge mine penge på en 3d ZPrinter istedet.
Ser meget sjovere ud:
http://www.youtube.com/watch?v=g0m1cVqNsRA

Den kan nok med tide så også lave hele printet, altså ledere i 7 lag, via,
og isolering ind mellem lagene....

Christen

Re: print fremstilling
Hej Christen

Ja, 3D modelering er jo også blevet billig, specielt interesant er
det jo at plastik modellerne jo er brugbare, så nu mangler
der kun at man kan få metal i samme prisniveau.

Re: print fremstilling

Er det en nyhed? Det kræver vel bare en bestemt blæktype, såkaldt
pigmentbaseret, og en mindre ændring af printeren:
http://techref.massmind.org/techref/pcb/etch/directinkjetresist.htm

Tomas

Re: print fremstilling

Hvilket er helt overflødigt, bare man har en laserprinter og noget
inkjet fotopapir

Re: print fremstilling

Hvis du læste artiklen før du kommenterede, ville du opdage at den teknik
også nævnes med "Toner transfer is probably easier to set up for and may be
as fast, but direct ink is more precise" hvilket er et godt argument.

Site Timeline