Press-n-Peel film hvor købes det i DK

Er der nogen der ved hvor man køber "Press-n-Peel film"
i Danmark

info
http://www.techniks.com/how_to.htm
http://www.eidusa.com/Theory_PnP.htm
tror nok det er dem her det sælger det i UK
http://www.techniks.com/retail.htm

jeg har brugt Alm High Glossy Papir hidtil ,men jeg har ikke den helt store
succes med det ,meget er afhænging
af papire kvalitet ,(købte det de havde på tilbud i Netto
og det virker ikke ret godt)
jeg har også prøvet Ovehead film og det virker
fint bare uden så meget varme fra strygejernet ,hvis det er tynde tekster og
symboler (fint til  forplader
man skal bare huske at bruge det der belagt på den ene side )

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Ikke mig, men har du læst denne her ?

http://www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf

Mvh Max

Re: Press-n-Peel film hvor købes det i DK

Ja den har jeg læst og den er rigtig god og informativ
jeg har også læst flere andre på engelsk fra nettet
men jeg for langt fra det flotte resultat som dit det sidste
billede viser (det er et rigtig pænt print), jeg for små huller og ujævne
kanter o.s.v
jeg har naturligvis prøvet forskellige fremgangs måder
rengøring,varme,sæbevandopløsning o.s.v
men det hjælper ikke rigtig (måske det er papiret )
jeg har prøvet Kodak High Glossy og HP High Glossy
måske skulle jeg give Epson Foto Glossy en chance
ellers må jeg tilbage til Positiv 20
nogle af de print jeg har lavet til min synth .kan jeg næsten ikke være
bekendt at vise frem :o)

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen
Re: Press-n-Peel film hvor købes det i DK
Hej Michael

Som du vil kunne se her http://www.sandcastle.dk/index.htm
er jeg ikke altid lige "heldig", nogle gange svigter tekniken også
mig. Forøvrig er alle print på den side lavet med strygejerns
metoden.

Papiret er nok 90% af det, og strygejernet resten. Bemærk
at jeg i min artikel nævner to typer papir nu, det fra Epson og
så en type fra Verbatim.

Mvh Max

Re: Press-n-Peel film hvor købes det i DK

Jeg har lavet en del efter Max's anvisninger med papir fra Epson.
En faktor som jeg synes er værd er nævne er utålmodighed - specielt når
det kommer til at fjerne papiret, lad det bare ligge i vandet lidt
længere tid :-)

--
-jens

Re: Press-n-Peel film hvor købes det i DK

Fin guide, men det sorte lag der er tilbage efter ætsning kan nemmest
fjernes med neglelakfjerner. Det kan være et slid med en svamp eller
ligende, så det meget lettere bare at ligge det i neglelakfjerner.

Mikkel

Re: Press-n-Peel film hvor købes det i DK
Hej Mikkel

Er det rigtigt, jeg syntes jeg har prøvet ad kemisk vej og fjerne det
lag, da det som du skriver er et hestearbejde at gøre det mekanisk.
Når du skriver neglelakfjerner, mener du så acetone ?

Mvh Max

Re: Press-n-Peel film hvor købes det i DK
Alm. acetone virker fint for mig, med Epson Foto Glossy.
Nogle neglelakfjernere indeholder olie for ikke at udtF8%re huden.

Mvh. Ole Vedel

Re: Press-n-Peel film hvor købes det i DK
Hej Ole

Det lyder rigtig godt, jeg vil prøve det næste gang og så
vil jeg også skrive det ind i artiklen.

Takker for info.

Mvh Max

Re: Press-n-Peel film hvor købes det i DK

Det var så lidt.

Hilsen Mikkel

Re: Press-n-Peel film hvor købes det i DK

Hej Max

Glimrende artikel du har. Jeg faldt lige over denne.

http://thomaspfeifer.net/index2.htm

Glimrende måde at slippe af med sine reklamer på, hvis man nu ikke har
brændeovn;-)

Jeg har ikke selv prøvet men rapport kommer.

Christian Treldal, OZ1GNN
Re: Press-n-Peel film hvor købes det i DK

Det virker skam fint, der skal meget varme til, men det er nemmer at opløse
end High glossy papir, jeg har prøvet
uge bladet Søndag og et gammelt "Ny Elektronik" disse virker fint, de
glittede reklamer virker sikkert også
men igen,,,,, hvis det er stører overfader der skal dækkes
så bliver der let huller og en del efter arbejde
men som en anden skrev så er tålmodighed en dyd når
printet ligger i sæbevandet

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen
Re: Press-n-Peel film hvor købes det i DK

Jeg har, for en hel del år siden, købt et par ark hos Århus Radio Lager.
Jeg har mit liggende ubrugt et sted i gemmerne endnu, måske er du så heldig
at ARL også har :o)

Site Timeline