preset-hukommelse i radio-TV-grej

Er der risiko for at fx en tuner eller TV "glemmer"
stationsindstilingerne hvis de står uden strøm på i længere tid?

Jeg tænker her på nyere apparater som kun er få år gamle.

Alex

Re: preset-hukommelse i radio-TV-grej

Det kommer an på hvilken memory der bliver brugt.
Mange TV aparater havde for 10 år siden et lille NiCd bat. som strømkilde
til en C-Mos memory, men idag bruges der E2E eller Flash memory der ikke
bruger strøm for at huske.
Mange radio'er og video'er har brugt nogle kondensatore på 0.1 til 1 Farat
som batt.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Tak, det var lige det jeg godt ville vide.

Alex

Re: preset-hukommelse i radio-TV-grej
Hey

hvis apperaterne kun er få år gamle vil jeg sige det ligger fast i en
eeprom....

--
Mvh Kasper