Prøver lige igen! Dataopsamling via COM porten

Er kørt lidt fast i det her, jeg har noget tiden siden købt et interface hos
Brinck til processtyring
Jeg har VB 6.0 -men her er mine forsøg også strandet.

Jeg har meget nøje beskrevet projectet her på denne link:
http://212.242.53.163/brink847.htm

I korte træk drejer det sig om at sende 3  eller 4 byte ud på COM porten,
for derefter at modtage
1-4 bytes fra interfacet. (9600 Baud, None Parity, 1 stop bit, ingen
flowkontrol)

Disse data fra BR847 vil jeg gerne have lagt ned i nogle variabler. Men for
at vise hvor langt jeg er kommet bliver i nød til at kikke på min
ovenstående link.

der er en Dusør på to gode flasker  rødvin til den der kommer med en
løsning..
PS. var i tvivl om hvor den skulle postes, så den ligger også på:
       dk.edb.programmering.basic.visual-basic

Mvh
Stampe

Re: Prøver lige igen! Dataopsamling via COM porten

"Siden blev ikke fundet"...

Med venlig hilsen Preben

Re: Prøver lige igen! Dataopsamling via COM porten

Shit prøver igen
http://212.242.53.163/BrinkBR847.htm

Mvh
Stampe

Re: Prøver lige igen! Dataopsamling via COM porten

Kunne godt sende dig noget kode der villle virke under linux med C, men
det hjælper dig jo nok ikke så meget... :)

Nok en god idé...

Med venlig hilsen Preben

Re: Prøver lige igen! Dataopsamling via COM porten
hos
for

Det svar du får tilbage fra dit print bliver udskrevet som tekst som du har
lavet det nu, for at få det lavet om til tal skal du ind og leje med ASC(x).

Når du har modtaget hele strengen t$ kan du bruge følgende metode til at
omsætte dine input data til tal.

n=let(t$)    'n=antal carektere i strengen t$
for a=1 to n
 print asc(midt(t$,n,1))
  next a

Prøve om det virker, jeg ville nok bruge det modul til VB der hedder MSCOMM
til at styre serielporten da den kan lave noget software interupt når du har
modtaget noget data.

--
Hilsen
   Peter N Petersen