Prøvebræt

Hejsa.

Jeg vil gerne købe et såkaldt prøvebræt på nettet, men jeg kan ikke rigtig
finde noget. Er der nogen der ved hvad jeg skal søge efter? Og hvorfor er
strømforsyninger egentlig så dyre? Hvis jeg skulle købe en ville den koste
~3.500 kr!

Hilsen Anders.

Re: Prøvebræt
el-supply.dk har prøveplader til rimelige priser, se efter fumlebrædder.

Ang. strømforsyninger, hvad har du behov for. Jeg bruger personligt en
gammel variabel strømforsyning(0-30V) som jeg byggede på teknisk skole i
sin tid. Den kan ikke være specielt dyr at lave.
Der udover har jeg lavet en PC-strømforsyning om, så jeg har ±12v, ±5v,
+3,3V.

  --
Gert

Re: Prøvebræt
Hej Anders,

Dyrt?
Ja, hvis det er en ureguleret sag på 5V/1mA.
Nej, hvis det er en på 10kW.

Hvis det er en lab-supply med nogenlunde normale data kan den vel fås for
omkring en tredjedel eller mindre.

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Søren. Kan du ikke give mig en henvisning til den strømforsyning du
omtaler? Jeg har kigget på farnell.com og rs-components.com, men jeg har
ikke rigtig kunnet finde noget.

Hilsen Anders.

Re: Prøvebræt

Jeg har kigget lidt her (ebay)
http://stores.ebay.de/dad24-de_W0QQsspagenameZl2QQtZkm
(vælg Regelbare Labor Netzgerät)

Er lidt lun på denne
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category52%199&item57%15434162&tc=photo

Denne er også fin men kun en spænding ud
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category52%199&item30%95660356&tc=photo

En lille billig en
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category52%199&item30%86921046&tc=photo

Carsten

Re: Prøvebræt
Hej Anders,

Her er fx. nogle stykker.
<URL:http://www.brinck.dk/stromf.asp

Spændingsområde Belastning Faste Spændinger Vare Nr. Pris
PS613
0-30V/2,5A m. digital udlæsning af spænding og strøm. plus faste spændinger
på 12V/1A og 5V/1A
Kr. 1198,-

PS603
Samme som PS613, blot med analog udlæsning
kr.1098,-

PS3010
0-30V/0-10A m. digital udlæsning af spænding og strøm.
Kr. 1989,-

PS12015
1,2-12V/0-1,5A m. digital udlæsning af spænding og strøm.
Kr. 398,-

Og El-Supply har flgd.:

SK1096
LAB. STRØMFORSYNING 2-30V/3A
Kr. 270,40 (+ moms)

TK510
STRØMFORSYNING 0-25V/2.3A
Kr. 399,20 (+ moms)

77DF1730SL20A
STRØMFORSYNING 0-30V/20A LED [han mener nok ikke lysdiode ;]
Kr. 1996.00 (+ moms)

Så shop 'till you drop :)

(Kig også i markedsgruppen af og til).

--