Powerreconditioner diagram?

Hej!

Er der nogen/nogle her i gruppen der ved noget om subj?

- Kunne godt tænke mig at experimentere med so ein defus...

- Hvorfor? jeg har en ide om at det har en gavnlig effekt på lyden fra mit anlæg... Hvem kender ikke til snerren fra psu'er ( overlejret dc ) og andre genstridigheder ;-)

Så, er der en chance for at der er nogle her der ved hvordan man får lavet det fnidder der er på nettet, tilbage til en pæn sinus igen???

Med venlig hilsen Tonni

-- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 846 spam-mails. Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails. Hent den gratis her:

Tonni

Du bør kigge over i dk.teknik.lyd hvis du er religiøs mht. lyd.

Det er der de andre tosser regerer. Du ved, dem der kan høre forskel på kabler, hifi-racks osv :-)))

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Tonni skriver:

Køb en god UPS, så får du 230V 50Hz, som dit anlæg er specificeret til

Vil du lave sidssyge ting, så køb en frekvensomformer til motorer og sæt en stor 1:1 transformer imellem over til dit anlæg.

:-)

Det ordnes med et DC filter (to dioder og en kodensator)

Hvis du bare vil have den pæne sinus finder du en stor nok transformer og laver en svingningskreds med den tunet til 50 Hz.

Og så kan du også glemme problemer som surges og spikes og hvad der nu ellers kan komme på det slemme slemme net.

--
Venlig Hilsen
Michal

Hvis valget falder på denne løsning, skal man lige undersøge, om den nu også sender en sinus ud. En del UPSer sender nemlig en firkant ud, hvilket ikke er godt til dette formål.

MVH Bo Holmqvist

Min email: fjern det kinesiske islæt ;-)

Et site for N-folk:

1:1 billeder fra mine ture:
Bo Holmqvist

Michal skriver:

Netop !

Bo Holmqvist skriver:

Læs "god" !

Hvad med at købe en generator? Hvis det bliver en med benzin/diesel motor, så også 100m forlængerkabel.

Eller en kombination af en elmotor der driver en generator. Så er spørgeren da HELT fri for forstyrrelser fra nettet. Glemte lige at elmotoren skulle drives af en frekvensomformer. For at få alle fejl elimineret.

--
mvh Uffe
Reply to

"Uffe Bærentsen" skriver:

Den er faktisk ret god.

Ikke nødvendigt. 400kg svinghjul kan klare det..... Frekvensomformeren kan selvfølgelig bruges, hvis man vil prøve at variere netfrekvensen til ens anlæg :-)

Det der med svinghjulet trigger en gammel historie i min hukommelse.

"Værket" i Randers var i tindernes morgen elektricitetsværk. Rygtet siger at deres svinghjul, hvis det rev sig løs og ikek mødte forhindringer selv kunne rulle ud af byen, selvom det går op ad bakke.....

Må ærlig indrømme, at jeg ikke regnede med, at den ville blive taget alvorligt. Den er, efter min mening, for langt ude. Men så igen, religion kan ikke diskuteres. Indsparket var egentlig skrevet som en provokation ;-)

Det kunne faktisk godt påvirke, da alle trafoer er frekvensafhængige.

Keep clear!

--
mvh Uffe
Reply to

"Uffe Bærentsen" skriver:

Se det er noget _helt_ andet !

Det er jeg udemærket klar over, men vi kunne lige så godt køre den ud på overdrevet.

Siger navnet Al Jones dig noget ??

Jep...

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

Fandt lige tråden.....

Ikke en disse.

Vorherre til hest! og nu kommer jeg nok til at jokke på rigtig mange ømme tæer.

Hvis de mennesker virkelig har så ømfindtlige ører, så var det da billigere for dem at leje et orkester hver gang de skulle høre musik.

(at der så sikkert ville komme protester fordi instrumenterne ikke var stemt rigtigt, det........)

Forresten så er kammertonen ikke længere kammertonen, den har rykket sig ;-)

Tror jeg vil til at høre lidt musik fra mit anlæg, som består af en skøn blanding af fabrikater, hvor bla. JVC indgår. Hvilken forbrydelse er det mon ikke, tænk på impedansforholdene ;-)

--
mvh Uffe
Reply to

"Uffe Bærentsen" skriver:

Hmmm, det burde det ellers, msåke du ikke er gammel nok til at have hørt ham på P3 og kendt til tiden, hvor han var hos HFK.

Ikke i denne gruppe...

ROFL - hvad vil jeg høre i dag.... hmmmm ... Dire straits..... hmmmmm. Klaus

Det hører med til historien, at jeg ikke har boet i DK hele mit liv.

Go'e gamle Mark, han kan s....e få den guitar til at synge :-)

--
mvh Uffe
Reply to

Måske "Love Over Gold" ?

--
  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:

Ove Kjeldgaard skriver:

Ja, det bliver sku nok lidt dyrt, hvis de skal spille derhjemme :-)

(og ja, en dejlig plade)

Det kan være meget værre.

Næppe.

Nejnej, det lyder først rigtigt når lyden har passeret en vis mængde elektronik med eksotisk udseende og uhyrlige priser.

Live er UBRUGELIGT !

;-)

Ja, uha.

Ole Geisler

Hej Tonni

Hvorfor ikke tage konsekvensen helt ud og så lave en forsyning med batterier til dit anlæg og så lade dem op når anlæget er slukket ?

Øøh, var der nogen som sagde UPS? :)
--
Venlig Hilsen
Michal