Positiv Single amplifier biquad (P-SAB)....med elliptisk aproximation?

Jeg står og skal have banket en positiv single-amplifier-biquad sammen, som
skal realiserre et elliptisk/cauer højpasfilter. Problemet med SAB'en er at
der indgår alt for mange komponenter (ubekendte) i forhold til hvad jeg kan
finde af ligninger ud fra min kendte/ønskede overførringsfunktion. Jeg har
sat alle kondensatore til samme størrelser, men stadig står jeg ligevidt med
for få ligninger.

Nogen der har styr på dimensionering/beregning af disse biquads eller ligger
inde med noget litteratur omkring dette?

Filterteori kan være noget hidsigt stads... :-/
--
Morten

Re: Positiv Single amplifier biquad (P-SAB)....med elliptisk aproximation?

Hvis du har kredsløbs topologien, kan det sættes det op i PSpice
optimizeren, og få den til at beregne komponenterne ud fra nogle measurement
funktioner, der beskriver det ønskede resultat.

Bo //

Re: Positiv Single amplifier biquad (P-SAB)....med elliptisk aproximation?

Ok det var en mulighed, men jeg ville nu gerne kunne berenge størrelserne
teoretisk, PSpice metoden er lidt svær at dokumentere i en rapport ;)

--
Morten

Site Timeline