Polaritet tantal.

Hej

Sidder her med små gule tantal elektrolytter som intet + tegn har på huset, men et kort og et langt ben, ved det lange ben er der en streg.

Hvad er plus på dem ?

Det lange ben.

/Hauge

Reply to
Hauge

Hej Hauge

Tak, jeg var ved at gøre det omvendt, tog stregen som minus, men kom så til at tænker på andre typer lytter med minus på det korte ben og så var tvivlen der jo.

Men jeg takker for info.

Du skal altid tænke på at det er et + at den er lang ;O)

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

;-)

Liggende lytter har tit langt minusben. Så kan det nemlig nå ned til printet hvis man stiller dem op med plus nedad. Og det gør man jo, da der i modsat fald er fare for at plusbenet kortslutter til huset.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Ja det er rigtigt, men komponenter, som fx. LEDs, der har begge ben i samme ende (hmm, det har jeg/vi da osse), er + det længste.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Men ikke hvis det er det 3. ben ;)

/Hauge

Reply to
Hauge

På ene annen side, det anses som et minus når folk ikke har like lange ben. ?

HM

Reply to
Harald Mossige

Det å kalle det "ben" er et særtilfelle.

Reply to
Harald Mossige

Hej Harald

Men er den 12" er den en fod :)

Jeg har fremdeles en fungerende 5 1/4", men jeg kalled den ikke -, ja det kan være det samme :-)

Reply to
Harald Mossige