Polaritet tantal.

Sidder her med små gule tantal elektrolytter som
intet + tegn har på huset, men et kort og et langt
ben, ved det lange ben er der en streg.

Hvad er plus på dem ?

Re: Polaritet tantal.

Det lange ben.

/Hauge

Re: Polaritet tantal.
Hej Hauge

Tak, jeg var ved at gøre det omvendt, tog stregen
som minus, men kom så til at tænker på andre
typer lytter med minus på det korte ben og så
var tvivlen der jo.

Men jeg takker for info.

Re: Polaritet tantal.
Hej Max

Du skal altid tænke på at det er et + at den er lang ;O)

Mvh Hauge

Re: Polaritet tantal.

;-)

Liggende lytter har tit langt minusben. Så kan det nemlig nå ned til printet
hvis man stiller dem op med plus nedad. Og det gør man jo, da der i modsat
fald er fare for at plusbenet kortslutter til huset.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Polaritet tantal.
Hejsa

Ja det er rigtigt, men komponenter, som fx. LEDs, der har begge ben i samme
ende (hmm, det har jeg/vi da osse), er + det længste.

Mvh Hauge

Re: Polaritet tantal.
På ene annen side, det anses som et minus når folk ikke har like lange
ben. ?

HM

Re: Polaritet tantal.

Men ikke hvis det er det 3. ben ;)

/Hauge

Re: Polaritet tantal.

Det å kalle det "ben" er et særtilfelle.

Re: Polaritet tantal.
Hej Harald

Men er den 12" er den en fod :)

Re: Polaritet tantal.

Jeg har fremdeles en fungerende 5 1/4", men jeg kalled den ikke -, ja
det kan være det samme :-)

Site Timeline