Polariseringsfilm på LCD display - æn dre betragtningsvinklen ?

Hej gruppe.

Jeg har et indbygnings-Wattmeter (Elcontrol VIP96) som har et fint LCD
display foran. Desværre er det (fejl)konstrueret fra fabrikken så det
skal ses nedefra. Lige forfra kan man lige knapt læse displayet, men det
er langtfra optimalt.

Jeg har adskildt det, og desværre er polariseringsfilmen ikke løs, den
er limet fast som sådan noget som regel er (jeg har dog oplevet et par
LCD hvor de lå løst)

Hvis nu jeg piller folien af og få fat i to nye ark folie, og skærer dem
til, kan betragtningsvinklen så ændres så det læses ligefor eller
oppefra ? Jeg kan ikke tro at det er selve glasset der bestemmer det,
men foliens vinkel...

Nogen der har haft held med dette ?

// Per.

Re: Polariseringsfilm på LCD display - ændre betragtningsvinklen ?

Det plejer at være kontrastindstillingen der bestemmer vinklen. Er der ikke
en lille trimmer et sted? Jeg tror ikke det har nogen effekt at skifte
folien

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Polariseringsfilm på LCD display - ændre betragtningsvinklen ?

Hm, der kan være noget om snakken.

Jeg støvede databladet op på LCD-controlleren, og har ændret modstande i
bias-kredsløbet, så der er hentet lidt kontrast.

Intet potmeter ab fabrik.

Jeg lader folien være, og lever med det som det er nu (jeg kan ikke
tweake kontrasten yderligere uden at det går ud over de inaktive segmenter)

// Per.

Site Timeline