PoE og Kabel længde

Hej jeg her et spørgsmål som jeg ikke helt ved hvor jeg skal placere, men
eftersom det er noget med Strøm og spændings tab prøver jeg her.

Jeg skal strømforsyne nogle Netværks Kamera med strøm via PoE, men er lidt
usikker på hvor langt jeg må trække kablerne.

De eneste informationer jeg har om strøm forbruget på kameraene er følgende.
CAM619IR: DC 12V, 1A
CAM619IR-PoE:
Use PoE: PoE Injector (IEEE 802.3af)
Or, use Power Adaptor: DC 12V, 1A

Så er der nogen der kan oplyse mig hvor lagt jeg max må regne med at kunne
trække kablerne ?

På forhånd tak.

Re: PoE og Kabel længde
Hej Kim

Netværksstandarden siger vel 100 m, så den kan man
vidst godt regne med.

Max

Re: PoE og Kabel længde
On Mon, 15 Mar 2010 14:01:16 +0100, Kim M. Jørgensen

Beror på spänning och ström.
http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.3at
http://en.wikipedia.org/wiki/PoE

Re: PoE og Kabel længde

Ethernet kan du trække 100m, det samme kan rigtig POE (802.3af).

Spørgsmålet er om du har et "CAM619IR-PoE" eller et "CAM619IR".

Hvis det er 12V udgaven du har skal du vide:

1) Hvor meget strøm der rent faktisk bliver brugt (det er helt sikkert
ikke 1A)

2) Hvor lav spænding kameraet skal have for at fungere.

Det nemmeste er at ignorere problemet og skifte til en 15V forsyning
hvis kameraet ikke virker for enden af de 100m kabel.

Re: PoE og Kabel længde
Det er CAM619IR-PoE udgaven jeg havde tænkt mig at skulle bruge.

Re: PoE og Kabel længde

Har selv forsøgt med adaptorer hvor man både overfører coaxsignalet og 12
volt, og selv i et gammelt netværksmiljø med flere patchninger og lange
ledninger, har jeg aldrig oplevet problemer - hverken med signalkvaliteten
eller med spændingen.
Jeg må indrømme, at jeg aldrig har målt tabet - da det altid har virket :-)

Kim Olsen

Re: PoE og Kabel længde
PoE er med 48V, så der kan tabes en del, inden du ikke har nok til 12V i
modtagerenden.

Strømmen der trækkes ved 48v over kablet er (burde være) ca en kvart af hvad
der skal bruges ved 12V, fx noget lignende 50-100mA, da kameraet nok ikke
trækker mere end få hundrede mA ved 12V

Christen

Site Timeline