Pludselig vanvittigt strømforbrug på alarm, hvad s p?

Jeg har monteret en Velleman alarm på min scooter som
nedenstående, den er forbundet til scooterens 12 volt anlæg via en 7810
spændingsregulator så den ikke får de 12 volt, hvad jeg formoder den
ikke kan tåle.
Det har virket fint i et par mdr. nu, aldrig startproblemer
da der var masser af strøm på batteriet selv om scooteren står stille
hele weekenden med alarmen aktiveret, men nu pludselig skal den bare stå
stille i et par timer, så er batteriet tømt.
Hvis jeg afbryder + op til spændingsregulatoren, så er der
ingen problemer, så kan den igen stå hele weekenden.

Kan en sådan spændingsregulator begynde at æde al strømmen
uden at futte sikringen eller hvad mon det er der sker?

Jeg synes at strømforbruget på alarmen er så mikroskopisk at
det ikke kan være den som er synderen, men regulatoren spiser den ikke
strøm ved at nedsætte spændingen til 10 volt?

 Jeg har intet amperemeter så jeg er lidt på herrens mark.

            SIMPLE CYCLE GUARD

                  Order Code:   SP50

            SECURITY PRODUCTS & CCTV > CYCLE GUARD >

                  This simple alarm protects all movable items such as:
bicycles, cameras, video cameras, suitcases, laptops, skis, surfboards,
demonstration material, etc.

                   Features

                    a.. key contact
                    b.. alarm is activated after 15 sec.

                   Specifications

                    a.. power supply: 9V-battery (not incl.)
                    b.. current consumption:
                      a.. off: 0mA
                      b.. on/standby: 120µA
                      c.. alarm working: 50mA
                    c.. siren: 105dB
                    d.. dimensions: 80 x 49 x 36mm

Henning Lund
Re: Pludselig vanvittigt strømforbrug på alarm, hvad sp?

Mål strømforbruget af selve alarmen, mål strømforbruget fra regulatoren med
alarmen monteret, og mål igen uden alarmen monteret.

Brug en 1 ohms modstand og et voltmeter.

Mvh.

Re: Pludselig vanvittigt strømforbrug på alarm, hv ad sp?

Jeg ejer ikke det der ligner modstande, er der andre metoder?

Henning Lund
Re: Re: Pludselig vanvittigt strømforbrug på alarm, hv ad sp?

Køb et multimeter i det lokale byggemarked. Koster omk. 50 kr. Så har du
noget at måle med.

Har du husket at sætte kondensatorer ved spændingsregulatoren?

Lars

Re: Re: Pludselig vanvittigt strømforbrug på alarm, hv ad sp?

Øh en kondensator, hvorfor det?

Henning Lund
Re: Re: Pludselig vanvittigt strømforbrug på alarm, hv ad sp?

Ellers risikerer en sådan fætter at gå i selvsving, hivket medfører størrer
strømforbrig.

Ejer du nogle 100nF kondensatorer? ;-)

Mvh.

Re: Re: Pludselig vanvittigt strømforbrug på alarm, hv ad sp?

Er det alarmen eller spændingsregulatoren som tilter? Hvis det er
spændingsregulatoren kan jeg ikke lige fatte det, da den kun er i brug
når scooteren fiser afsted, og da er alarmen jo slukket.

Ikke det der ligner.

Henning Lund