Pludselig dødt Tektronix scop

Jeg har lånt et Tektronix 4-kanals scop : TMS 3034B.
Det har stået i et skab nogle år uden at være brugt.

Jeg fik det sat til, brugte det et par timer.
Slukkede for det og gik i seng.
Dagen efter skulle jeg bruge det igen. Tænder for det, men intet sker.
Absolut intet...

Jeg kan ikke finde schematics på den.
Men har prøvet at pille den fra hinanden, og måle mig frem.
Intet sort på printet.
ON/OFF knappen er OK.
Sikring OK.
Der kommer fint spænding på 400V lyt og ensretter bro som det første i
strømforsyningen.
Der sidder en trafo til galvanisk adskillelse gætter jeg på. Der er ingen
spænding på nogle af dens viklinger overhovedet.
Så det er jo nok et eller andet sted derimellem, og helt sikkert noget med
strømforsyningen.

Men så går jeg død uden diagram.

Er der mon nogen der har et godt bud på hvad der kan være sket når den bare
pludselig ikke virker?
Nogen der har et diagram?

pft
Kåre

Re: Pludselig dødt Tektronix scop

tørre lytter?

samme problem med gamle tv - og mit eget Trio-scope ;(

//finn

Re: Pludselig dødt Tektronix scop
Ja det var også det jeg først tænkte, fordi det har stået så længe uden
spænding på.

Skiftede du bare fra en ende af?
Jeg kan jo nok indkredse problemet til et afgrænset område, så der ikke er
så mange.

mvh
Kåre

Re: Pludselig dødt Tektronix scop
Hvis det er tørre lytter finder du ud af det på 10 minutter med en
hårtørrer.

Varm de mistænkte lytter op i 30 sekunder og se om det så vil starte.

Det er bare ikke så sandsynligt at det er det da det virkede igår.

MVH Lars Arup

Re: Pludselig dødt Tektronix scop

Tror du ikke det hedder TDS 3034B ?

Her er en service manual til 3000 serien .. kun med blockdiagram men dog en
del info

http://opweb.de/model.php?id50%87

Håber det kan bruges

Site Timeline