PLC uden analog indgang.

Hej jeg har en PLC med en nogle indgange, som har en scan tid på 1ms og
10ms. Jeg vil gerne sætte en temperatur føler til den. Kan det lade sig
gøre? altså at lave noget der konvatere det analoge signal og pulser det ud
så jeg kan aflæse temperaturen?

Er det noget man kan købe, eller endnu bedre selv lave??

Mvh Morten

Re: PLC uden analog indgang.

  mvh søren

Re: PLC uden analog indgang.
ja pt100 følere havde jeg tænkt mig at bruge, PLC'en er en min kammerat har
som jeg kan få, så ved ikke helt hvad det er for en, men den havde 1 og 10ms
indgange. Jeg skal bruge den til at styre vores varmegenvindings system så
jeg får temp på begge sider af krydsveksleren, så den kan vise hvor mange
procent varme den genvinder samt lave lidt ekstra så den feks. kan stoppe
hvis ude temperaturen bliver for lav osv.

Mvh Morten

Re: PLC uden analog indgang.
hvis du ikke har analog indgang, kan du sætte en A/D konverter imellem,
eller du kan pruge SMT160 temperaturfølere

--
Automatik Mekaniker
            Calle

Re: PLC uden analog indgang.

   mvh søren

Re: PLC uden analog indgang.

ud

Jeg vet ikke hva du kan kjøpe, men du kan lave en selv. Hvordan du skal vave
den, avhenger av PLS-ens resurser, og hvor hvor mye av PLS-ens resurser du
har råd til å bruke. Og så, hvor mye og komplisert du er istand til å bygge
selv.

Det er vanskelig å gi mer presist svar med så få opplysninger.

HM

Re: PLC uden analog indgang.
Hej,

En kammerat havde samme problem på en Simens PLC, så jeg lavede noget
elektronik der kan snakke med temperatur følere fra Dallas. De sidder på
en 2 eller 3 lednings bus hvor der kan placeres lige så mange følere som
man kan ønske sig. Men fordi de sidder på en seriel bus så kan PLC'en
ikke snakke direkte med dem. Så mit elektronik er et slags abstraktions
lag for PLC'en.
PLC'en sætter på en port en værdi for hvilken føler den gerne vil læse
og så sætter mit elektronik temperaturen på en anden port. (Men det kan
laves ligesom man har lyst til).

Skriv en mail hvis du er interesseret.

Mvh
    Jan

Re: PLC uden analog indgang.
Er der ikke analoge indgange i stikket til programeringsenheden på den
Siemens han har?
Det er da brugt i mange af dem jeg har set

--
*** Calle ***

Re: PLC uden analog indgang.
Det er en cotas plc uden analoge indgange på.

Re: PLC uden analog indgang.
læs lige hvad du svarer på! så vil du opdage at det ikke var din PLC der
blev spurgt til, men derimod en Siemens
--
*** Calle ***

Re: PLC uden analog indgang.