Playstation dual-shock i udu.

Hep,

før jeg smider ovenstående controller ud af vinduet (selvfølgelig sigter
jeg ikke efter reklamebude .. men det kunne jo smutte ;-)) vil jeg lige
ha' elektronikmestrenes dom (altså.. jer ik'? ;-)).

Efter længere stilstand skulle min ekstra controller ibrug, men ak, da
jeg satte den i begyndte den bare at cycle menuerne - dvs 'ned' tasten
blev "holdt nede" hele tiden, dette gør det ganske besværligt at spille
alt andet end pong ;-)

Nåmen, frem med en skruetrækker og skille svinet ad - det var jo nok
bare en kontakt der skulle rengøres. Men ak, der var intet synligt
problem og da jeg så satte den til igen gik det først galt ;-)

Nu virkede ingen af tasterne - men kun de analoge sticks. Det var som om
den helt havde mistet kontakten med det flex-print (ala tv
fjernbetjeninger) som alle kontakter var koblet på. Åbne controller
igen.. ingen synlige knæk på flex-printet og et hurtigt tjek med
multimeter viste at ihvertfald nogle af banerne havde kontakt helt til
hovedprintet (stikprøve, bl.a. med fællesbanen).

Så, har jeg fået dræbt den helt - eller er der håb? ;-)

Oh alvidende mennesker - hjælp :)

--
-jens
.. som kan ødelægge alt der bare lugter lidt af elektronik ;-)

Re: Playstation dual-shock i udu.
Hmm lyder underligt. Prøv at rense det hele igen og check at at sidder som
det skal. Alt er ikke som det ser ud til.

MVH
Anders O.

Re: Playstation dual-shock i udu.

Min erfaring med sådan nogen er at der ofte er for mange pizzakrummer og
indtørret cola i. Jeg giver Anders ret i at en grundig rensning nok vil
hjælpe. Ellers er der nok ikke meget at gøre.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: Playstation dual-shock i udu.
[snip en masse om playstation controller]

Hail to the cleaning baby!

Jeg fik testet at ps2'en reagerede hvis jeg skabte kontakt mellem pins
på connectoren til flex-printet - og det virkede.

Så jeg rensede endnu en gang og samlede - og denne gang tjekkede jeg at
den blev samlet korrekt (tror ikke printet sad rigtigt første gang) så
nu virker den sgisme igen ;-)

Tak for opmuntring - ellers havde jeg nok smidt den ud ;-)

--
-jens
.. som nu er klar til at få smadret hænder og fingre ;-)

Site Timeline