Platintråd og impedans - Page 3

Re: Platintråd og impedans

Hø, hø - Dav Søren.

Grunden hertil er nok, at de er strålebehandlet, desinficeret, autoklaveret,
wrap- eller blisterpkakket, gammastrålebehandlet, godkendt af
sygdomsministeriet - eller hvad det nu hedder osv, osv.

Jeg har i øvrigt også selv fået en del 5 cm³ én-gangssprøjter (jeg havde
selv haft dem i rumpetten først en gang jeg blev pumpet fuld af
B-vitaminer). De er nu meget gode med lidt tynd olie i til mange formål.

Men hvis du skal bruge nogen større sprøjter (kanyler) kunne du prøve at
henvende dig til en dyrlæge. De har dem jo store nok til at slå en hest ned
med.

Nu har jeg altså ikke selv hest - såeh eeh - men du finder ud af det!
Karsten H. Jensen

Re: Platintråd og impedans
Hej Karsten,

Jo jo, men det er de mindre formater jo også og de fås da til nogle få
kroner på apoteket i små formater.

Jeps, jeg bruger dem fra 1 til 20 CC (+ en enkelt i gigantstørrelse) både
med og uden (afsavede) kanyler, til olie, fedt af div. arter og kølepasta.
Desværre har 20 CC størrelsen kanylestudsen anbragt i "kanten", hvis den
bare sad i centrum ville de også være fine til prober, men den "skævt"
anbragte studs gør dem lidt akavede til det formål.

Super ide, tak! Det vil jeg prøve.

Mon ikke, de fleste dyrlæger i byen arbejder nok ikke med heste, men der
er mange rideskoler indenfor 5 km. kørsel fra hvor jeg bor og de kan nok
henvise :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Søren
Det var dem, jeg mente.
Karsten H. Jensen

Re: Platintråd og impedans
Hej Peter,

I know :)
Tungsten er den amerikanske term, Wolfram den danske.

Kan ikke lige huske om jeg fik søgt på begge dele :-/

Jooo, men alligevel...

Jeg tror det var standard 18/8 eller lignende.

Ved du hvad egenskaber det giver med titaniumtilskud ?
(Mine skrifter om legeringer og deres egenskaber inkluderer ikke det).

Behovet er blot at det er rustfrit (og resistent overfor svag syre/base),
det skal ikke nødvendigvis være hærdbart (dog ikke noget problem hvis det
er), da de små diametre jeg jævnligt har behov for blot er til forskellige
prober og de større til instrumentbokse og forskellige armaturer.
Har du noget i 2..5 mm udv.Ø extruderet og/eller 40..60+ mmØ (extruderet
eller med søm), må du meget gerne droppe mig en mail med længder og hvad
du skal have for det.

--
Venlig hilsen,
Søren

Det lugter lidt af noget temperaturmåling du skal lave?..
    Det er det ikke, jeg skal bruge platintråden som elektroder i en væske
hvor jeg     skal måle på kemiske prosesser.

Bedste bud er at kigge over til elektronikfolket på AUC..
    Jeg har forhørt mig ved elektronikfolket, men de har kun med 2
terminaler.

Det bruges vel også nærmest til rumraketter. Iøvrigt undre det mig tit
at man ser den slags spørgsmål fra folk der går på højere lære
anstalter her i nyhedsgruppen, man skulle da tro at svarene var
nemmer at finde på disse steder.
    Som du selv siger, er platin temmeligt dyrt og derfor bruges det stort
set ikke på     AUC (ihvertfald ikke på kemi/miljø linien) , hvorfor der
ikke er nogen der har         erfaring med køb.
    Jeg har spurgt omkring på AUC angående en impedans måler med 4
terminaler,     men "problemet" er at det er kemi/miljø jeg
    læser og her er der ikke mange, der har forstand på elektronik.Grunden
til jeg         også spørger herinde er at der måske var nogen der havde
kendskab til en privat     virksomhed med sådan en fætter, de ville
låne/leje ud for en kort periode.

MVH Søren

Re: Platintråd og impedans

Hvilke vædsker skal du måle på?..

Med mindre det er noget meget agressivt kan du måske klare dig med rustfrit
stål? ( f.eks en syrefast 316L legering).. Hvis du kan klare dig med
rustfrit stål kan jeg nok finde et par stumper tråd til dig iløbet af næste
uge... ( Bor i Aalborg )

Jeg indrømmer gerne at jeg skyder lidt i blinde, når jeg ikke hved hvad du
vil måle på, men Platintråd er møgdyrt og lidt svært at få fingre i..

Find ud af hvem der sælger den slags målegrej i DK.. Kontakt dem og se om de
er villige til at låne/leje dig grejet, eller måske give dig en liste over
hvem der har måleudstyret..

Evt. kunne du måske se om der er nogen danske firmaer, som producerer
thermopar, og er villige til at sælge dig et stykke tråd?

/peter

Re: Platintråd og impedans

Hvilke frekvensområde? Det skulle være muligt at konvertere tilslutningen,
men det er ret afhængigt af frekvensområdet.

--
/carsten

Re: Platintråd og impedans
hejsa ....