plasmaskærer defekt. hvem kan fikse den ?

For et par år siden spurgte jeg om nogen her kunne fikse en plasmaskærer.
Jeg fik ikke lige gjort mere ved det dengang. Men nu skal det være.

jeg har en transportabel plasmaskærer. den er død, sandsynligvis pga
kondensvand. der var nogen thyristorer eller hvad de nu hed, der
exploderede. de er blevet skiftet. men den slår sikringen til lysnettet
omgående man tænder på dens hovedafbryder. altså må der være kortslutning et
sted. men jeg har ikke meget mod på at pille ved den pga højspænding.
er der nogen der kan give et bud på hvad man kan gøre ved skidtet eller har
mod på at lave den ? ( naturligvis mod betaling. gerne "orange")
jeg bor nær sæby i nordjylland. men ellers kan den sendes. den vejer 15-20kg
det er en SAF prestozip 615
og så står der "air liquide" på den
på forhånd tak

klaus nielsen

Re: plasmaskærer defekt. hvem kan fikse den ?

Prøv dem her ,de plejer at være til at snakke ved.
vi får vores el-værktøj på værkstedet lavet der.
http://www.bronderslev-elektro.dk /

Mvh Jens
 som også  bor nær sæby :-)))

Re: plasmaskærer defekt. hvem kan fikse den ?

Din frygt er velbegrundet.

En af minne venner er værkfører et sted, hvor de havde en arbejdsulykke med
en lignende plasmaskærer.

Bliver man ramt, eksempelvis i låret, får man et meget lille brandsår på
huden, men forbrændingen når helt ind til selve lårbensknoglen.
I alvorlige tilfælde kan man miste førligheden, men den uheldige person her,
kunne nøjes med nogle måneders sygemelding.

Mvh. Uffe Ravn

Re: plasmaskærer defekt. hvem kan fikse den ?

føj, det lyder grimt.... der er også knald på når den kører. plader under
karosseri plade tykkelse skærer den hurtigere end jeg kan slå en streg med
en blyant. men den bruger også singsygt meget luft. det meste bruges til
køling så brænderhovedet ikke smelter.. jeg læste et sted at der kan
genereres ca 19.000 graders varme i brænderen

mvh klaus nielsen

Site Timeline