Pladespiller -> AUX. K2573?

Hej NG

Jeg har fået til opgave at sætte en gammel pladespiller (dog elektrisk
;-) ) til et nyere stereoanlæg, og fandt hurtigt ud af, at der skulle et
  lille mellemled mellem. Har kigget lidt på epanorama.net, men jeg er
ude  efter så simpel en løsning som muligt, f.eks. et byggesæt eller
noget. Jeg har fundet K2573 fra Velleman (
http://www.velleman-kit.com/common/product.Aspx?&id89%85 ), men hvordan
er det? Er det brugbart? Det behøver ikke sådan være det helt store
HiFi-monster-kval.

Mvh
Jesper

Re: Pladespiller -> AUX. K2573?

Hvad betyder det forøvrigt, at det er til "md pickups"?

Her er lidt data:
------
Stereo RIAA correction amplifier

RIAA stereo pre-amplifier for md pick-ups.  Low noise.

* Supply voltage 10 - 30 VDC/ 5 mA regulated * Gain (1 kHz): 35dB *
Input signal: 5 - 10 mV * Adjustable output voltage * Pcb dimensions: 44
x 65mm *
------

Re: Pladespiller -> AUX. K2573?

Godt spørgsmål, det eneste jeg kunne Google mig frem til var noget med
MiniDisc.

Indgangsimpedans og følsomhed siger "MM pickup" hvor MM står for
moving magnet.

Hvis du har en "MC" (moving coil) pickup skal der større forstærkning
til da signalstyrken (for det meste) kun er 1/10 af MM.

--
Jens   OZ2JP   callto://jensep

If you break both legs, don't come running back to me!

Re: Pladespiller -> AUX. K2573?
Du kan få færdige RIAA-forstærkere i en alm. radioforretning, til ca. kr.
320,-

Per :o)

Site Timeline