Placering af SMD på bottom layer i Orca d Layout

Jeg er ved at designe et print med 2 lag, hvor det har vist sig
hensigtsmæssigt at placere nogle af mine SMD komponenter på bagsiden af
printet. Jeg benytter Orcad Layout 15.7 til opgaven.

Jeg kan ikke umiddelbart finde ud af at få programmet til at lægge de
valgte komponenter på bottom laget. Eneste løsning jeg kan se nu, er at
lave et nyt spejlvendt footprint, hvilken jo gør opgaven lidt besværlig
(44 pins TQFP). Ville blot høre om det er muligt at få Layout til at
gøre dette selv.

MVH Jakob Fromm

Re: Placering af SMD på bottom layer i Orcad Layout
Vælg komponenten så den er "highlight" og tryk på 1, 2, 3, 4 osv. for
hvilket lag du vil ha den placeret på.

Mvh
   Jan

Re: Placering af SMD på bottom layer i Orcad Layout

Ja, selv de mest besværlige problemer i verden kan løses på en nem måde.
Jeg takker mange gange :)

/Fromm

Re: Placering af SMD på bottom layer i Orcad Layout

Jokeren i "Mænds ruin"

Re: Placering af SMD på bottom layer i Orcad Layout

NEJ: Du kan ikke lægge en komponent i lag 3 eller 4. Kun i 1 eller 2. De
er lagmenuen specificeret som mirror layers.

anbring cursoren over komponenten (ikke trykke på musen...) Tryk "t" på
tastaturet, tryk "space" og så er den hjemme.

Man kan selvfølgelig gribe fat i komponenten med musen, højreklikke og
vælge "oppersite" i menyen og klikke en gang til.