Placering af routere/switche på loftet - effektafsættelse i et isoleret rum - Page 2

Re: Placering af routere/switche på loftet - eff ektafsættelse i et isoleret rum

Så har jeg forklaret mig dårligt. Jeg prøver med lidt flere detaljer.
På hvert af husets tre børneværelser er der trukket et ethernet kabel
ned. Da kablet er cat. 6a er der ikke plads til to kabler i et rør.
Den ældste har en computer, der er tilsluttet. Computeren får 230V
fra en strømskinne, der slukker eksterne enheder. Desuden har han
en Play Station, der nu kører på WiFi, som han ønsker på ethernet.
Den kører på en strømskinne fra hans tv.

Det havde været rart, hvis jeg blot kunne tilslutte en simpel PoE
trukket switch, der ikke ville kræve flere strømforsyningskabler,
der igen ville kræve flere 230v fordeler stik.

Zyxel lavede tidligere en lille lækker 5 ports switch. Den fik
ikke power fra PoE og var kun 100Mb, men den var lille og i metalhus.
Den hed ES-105:
http://static.marketonline.ro/full/15705/zyxel-es105.jpg
Jeg kunne godt bruge en moderne udgave af den. Zyxels egne afløsere
er større, og i simpel plastic.

Re: Placering af routere/switche på loftet - eff ektafsættelse i et isoleret rum

fra loftet?

En tynd 2-leder til DC-forsyning af en switch kunne nu nok sniges ind ved
siden af cat 6a, vil jeg tro. Glidemiddel eller talkum kan hjælpe til.

til ADSL router/modem?

Slukker den for nogen enheder, der har med nettet at gøre (router/modem
eller switch?)

I samme værelse eller et af de andre værelser?

Jeg er deværre stået helt af - hvor skal switchen være, og hvad skal den
forbinde? Hvilken enhed har en PoE udgang?

Mvh. NKJensen

Re: Placering af routere/switche på loftet - eff ektafsættelse i et isoleret rum

Ja, i rør fra loftet, en såkaldt tomrørsinstallation.
På loftet er hoved-switchen.

Det kan jeg forstå - glem det.

Re: Placering af routere/switche på loftet - effektafsættelse i et isoleret rum
Hejsa,

http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProductDetail&localeCode=EN_DNK&cid=7&scid39%&pid16%44

Det kan godt være det bare er mig der er håbløst foran vores tid, men hvem
hulen kan finde på at basere private hjemmenetværk på kablede teknologier i
år 2011??

/Claus

Re: Placering af routere/switche på loftet - effektafsættelse i et isoleret rum

Mulivis dem der gerne vil have et problemløst fungerende netværk, til en
fornuftig pris.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Placering af routere/switche på loftet - eff ektafsættelse i et isoleret rum

Det er i langt de fleste tilfælde billigere at bruge trådløst
netværk. En trådløs router skal man have til de mobile enheder
alligevel, så det er kun WiFi kort i de stationære man kan spare.

Jeg smed alle mine trådløse kort ud fra mine stationære pc'er.
Vægdåser, kabler og switch kostede langt mere end WiFi-kortene
havde kostet.

.. men hvor er det dog rart med et netværk der bare virker.

Ivar Magnusson

Re: Placering af routere/switche på loftet - effektafs ættelse i et isoleret rum

Og hvis du vil kunne streame 720p mpeg4 optaget på en pc til afspilningen på
en anden samtidig med at der snakkes i telefon og er andet datatrafik ?

Jeg har kablet alt det der står fast (og hvor det var nemt), mens resten må
nøjes med et 802.11n netværk (endda med repeater for at kunne få ordentlig
dækning/hastighed).

Og skal man lige opdatere en backup på adskillige GB fra den bærbare så
sætter jeg også et stik i. Det går bare mindst tifold hurtigere.

Re: Placering af routere/switche på loftet - eff ektafsættelse i et isoleret rum

WiFi er kun en nødløsning til mobile enheder. Dem der har prøvet
blot at flytte 10 GB til husets fælles NAS-server med WiFi
ved hvor håbløst det er.

Re: Placering af routere/switche på loftet - effektafsættelse i et isoleret rum

Mig. Det giver væsentligt bedre hastighed og meget mere stabilitet.

/Hans

Re: Placering af routere/switche på loftet - effektafsættelse i et isoleret rum
Hej Hans

Nemlig, og det sørgelige ved det hele er at jo flere der vælger
den "moderne" trådløse mulighed, jo ringere bliver den.

Re: Placering af routere/switche på loftet - effektafsættelse i et isoleret rum
Noget kan man da glæde sig over, når man bor så langt ude på landet, at
der ikke kan leveres et hurtigt internet.

Leif

Re: Placering af routere/switche på loftet - effektafsættelse i et isoleret rum
dem der har brug for høj stabilitet og hastighed!

//finn

Site Timeline