Placering af komponenter på en cirkel, Eagle.

Ok...Dette kan jeg ikke få til at virke.

Jeg skal gerne have 20 LEDs placeret på en cirkel med 12grader imellem hver
LED. Delediameteren er max 80mm.

Hvis jeg forsøger det i Eagle, så skal jeg enten bruge et meget fint "grid"
og tegne en delecirkel, som jeg deler manuelt. Rigtigt bøvlet at få pænt og
ens.
Har endda lavet en delecirkel m. inddeling i autocad, kopieret den ud på
overheadpapir og klisteret den på skærmen for at placere de 20 leds så det
ser bare nogenlunde rigtigt ud....Der må gerne grines. Min kæreste var nær
død af grin da hun så det :-|

Næste problem er at jeg ikke kan rotere flade LEDs så de kommer til at
fremstå som "delestreger" på "urskiven".

Har i nogle gode forslag til hvordan jeg løser det problem?
Jeg vil helst kunne gøre det i eagle da jeg har det program. Er sikker på at
Protel o.lign. kan gøre det jeg vil have, men har ikke tilnærmelsesvist råd
til avancerede løsninger.

Henrik

Re: Placering af komponenter på en cirkel, Eagle.
Hej Henrik

Hvorfor tegner du ikke printet i AutoCad ?

Ellers hent en gratis CirCad på www.holophase.com , den kan.

Mvh Max

Re: Placering af komponenter på en cirkel, Eagle.

Jeg har lidt dårlige erfaringer med at tegne print uden at have programmel
til at huske baner for mig. Jeg glemmer som regel nogle baner...:-(

Kan den huske banerne for mig, eller skal jeg stadigt selv huske at få alle
med?

I Eagle kan jeg jo tegne schematicet først, og så husker programmet at få
alle forbindelser med.

Henrik

Re: Placering af komponenter på en cirkel, Eagle.
Hej Henrik

Jeg tænkte du kunne lave noget lignende i Autocad, altså med en transparent
på skærmen :)

alle

Ja, Circad understøtter netlister.

Mvh Max

Re: Placering af komponenter på en cirkel, Eagle.
Hej Henrik

Jeg glemte også lige at fortælle at CirCad også kan læse DXF.

Mvh Max

Re: Placering af komponenter på en cirkel, Eagle.

"grid"
og

Kan du ikke lave det i et regneark og bruge resultatet derfra til at lave en
liste af Eagle kommandoer?

Hvis du skal rotere komponenter, så husk at kun V4.1+ understøtter dette.

Re: Placering af komponenter på en cirkel, Eagle.

hver
"grid"
og
det
nær

Når jeg læser sådan en beretning, ja så bliver jeg kun extra glad for
CirCad.