PIR sensor på 5 eller 12V

Hej !

Jeg mangler, en følsom pir sensor der kan køre på 5 eller 12V

Jeg vil gerne kunne udløse et digitalkamera når/hvis der kommer et
dyr indenfor 0-3m  fra kameraet.
Jeg har prøvet med en 230V udendørs sensor, den slutter bare et relæ
og burde ikke kunne gøre nogen skade på kameraets indgang
(der kortslutter man 2 ledninger i stikket for at tage et billede)
Men den er ikke særlig følsom, den kan self godt trigge hvis jeg går forbi
og også på hunden hvis følsomheden er skruet helt op.

Det er til en fotofælde, så den skulle jo helst kunne "se" mindre dyr
og også helst kunne virke på 12V som jeg har til rådighed til kameraet.

Findes sådan en ?  Eller skal jeg over i noget helt andet ?

Re: PIR sensor på 5 eller 12V

Ja, jeg har et par stykker. De findes typisk som rumfølere til alarmer.
Jeg mener jeg i sin tid købte hos Farnelle eller RS.

Bo //

Re: PIR sensor på 5 eller 12V

Mange tak, så prøver jeg at lede på deres hjemmeside :-)

Tror du den kan få øje på f.eks en mår eller noget i den størrelse ?
Det er jo slet ikke sikkert det nogensinde lykkes at fange noget med
kameraet, men så har der da været lidt sjov ud af det så længe.

Mvh Kai

Re: PIR sensor på 5 eller 12V

Det er jo kommet på mode med disse små lamper på 2-3 AA-batterier, dem hvori
der er 6 LED's, som man så klæber op i et skab eller lign. Kan du ikke bruge
sådan en?
De koster jo typisk 20-50 kr. afhængig af hvor de købes (byggemarkeder har
dem), og bør være nemme at rode med.

Fandt en på eBay, så kan du i hvert fald se hvad jeg mener:
http://kortlink.dk/6hft

Mvh Hauge

Site Timeline