Pioneer receiver uden preout muting?

Først undskyld krydspostningen, men der er måske nogle kloge hoveder herinde
der kan hjælpe.
Jeg fik idag en ny Pioneer vsx1011 ind af døren. Fik den sat til coax
imellem dvd (pioneer 350) og receiver. Satte min effektforst. til
main-preout (Jeg har pt. kun frontht.). Det hele spiller med det samme uden
at røre noget, både DD og DTS - fint!
MEN! Når den står til AUTO i valg af analog/digital signal, kommer der et,
forholdsvist, højt klik/pop i frontht. Det er lige når den skifter fra
analog til digital efter man har trykket play. Jeg satte den så til digital
istedet for auto - men det er da kun en nødløsning.
Samme prob. er der når man vælger imellem signalkilder.
Det "sjove" er at problemet ikke er tilstede hvis man benytter dens
indbyggede effektforstærker(e).
Det virker lidt som om de har "glemt" et muting kredsløb på preout - men kan
det virkelig passe?

Site Timeline