Pioneer A-400X

Hej,

Jeg har i nogle år efterhånden haft ovenstående forstærker og har sådan set været meget tilfreds med den. Jeg er dog løbet ind i det problem af forstærkeren knaser/skratter en anelse når man har skruet helt ned og derefter skruer lidt op og ned for forstærkeren.. jeg har ladet mig fortælle at det muligvis kan være støv og jeg har derfor åbnet kabinettet og pustet og prustet og fået det værste støv væk.... problemet er der dog stadig...

Kan det være noget andet er er problemet? hvis nej... skal jeg så skille forstærkeren endnu mere ad og rengøre omkring volumeknappen?

Håber i kan hjælpe

Mvh Peter

Reply to
Peter

Det lyder som et slidt volume potmeter. Den bedste løsning er at skifte potmeteret. Den hurtigste men også mest kortsigtet løsning er at købe noget kontakt spray og så sprøjte det ind i selve volume potmeteret mens du drejer potmeteret.

de bedste hilsner

No Spamming