pinout på Futuba display ?

Nu har jeg næsten DoS't google i et forsøg på at finde pinout på et fedt
Futuba VFD display jeg har fået fingre i, men dog uden det store held.

Displayet har modelnummer M202MD12C og det ser umiddelbart ud til at der er
onboard "højspænding" på boardet og displays med lignende modelnummer på
Futuba's www tyder på at det er med RS-232 kommunikation hvilket er helt
genialt til det jeg gerne vil bruge det til.

Dog så er det åbenbart umuligt at finde pinout på den 2 x 10 connector der
sidder på boardet.

Skulle der sidde en med noget forhåndsviden eller bedre google evner end jeg
så ville jeg blive meget glad.

På forhånd tak ;-)

Bo :o)

Re: pinout på Futuba display ?
´
Billede af printet tak.

// Per.

Re: pinout på Futuba display ?

Ok. Smider det op i morgen aften og poster link her..... sengen kalder lige
nu ;-)

Bo :o)

Re: pinout på Futuba display ?

Jeg har lagt et billede her.:
http://pics.flybilleder.dk/div/m202md12c.jpg

Bo :o)

Re: pinout på Futuba display ?

Det ligner meget en parallel bus, at dømme efter printbanerne. Men jeg så at
nogle af de displays kan køre både serielt og to slags parallel.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: pinout på Futuba display ?
Hejsa,

http://www.grifo.com/MANUAL/uk_KDXxxx.PDF

side 16?

Alternativt:

http://www.mikrocontroller.net/attachment/40793/M402SD07JJ.pdf

Og som der står derude på Google skal du bare registrer dig på Futaba's
hjemmeide for at få adgang til et hav af informationer

- du kommer ikke langt uden at kende den serielle protokol for displayet...

/Claus

Re: pinout på Futuba display ?

De Futaba displays der snakker seriel er enten standard ASCII over SPI
eller standard RS232 i TTL niveau.

Siden displayet har "jumpere" til at sætte baudrate, paritet osv, så er
det nok et 8 bits parallelt interface + måske noget RS232..

Jeg plejer at hitte ud af dem med et par hex-kodehjul og 3-4 trykknapper
og så prøver man sig bare frem ;-)

// Per.

Site Timeline