Picstart + > USB?

Nogle der kan dele deres erfaringer med at få Picstart + til at køre på en
USB converter?.

--
MVH.
Finni

Re: Picstart + > USB?

Nope, har du problemer?
USB til RS232 bliver genkendt af computeren som en almindelig port.
Hvilket nummer har den converter? Er det muligt at vælge den i MPLAB?

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Picstart + > USB?

Tillad mig at besvare mig selv:
Ja det er muligt.
Vælg PICstart plus som programmer.
Vælge så settings under programmer, vælg fanebladet Communications og
skriv nummer på din COM port under OTHER.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Picstart + > USB?

Tak for svaret.

Jeg har fået at vide af Microchip at man skal bruge en plug and play USB.

De to omsættere jeg har prøvet er IKKE plug and play.

De skal først installeres og det er endda ikke uden problemer.

Jeg har forsøgt mig med to computere. Begge med Win. XP.

Picstart +  kører udmærket på en ældre PC med ser. indgang.

Men hvis andre har forsøgt sig må de jo have mødt de samme problemer.

Venlig hilsen

Finni

Re: Picstart + > USB?

En USB-to-serial adapter, der anvender en Prolific driver virker fint,
f.eks. den billige fra T. Hansen.
Jeg har selv kørt med sådan en på min Picstart længe.

Re: Picstart + > USB?

Det du foreslår har jeg prøvet. Så får jeg meldingen "Device not found".
--
MVH.
Finni

hvilken port vælger du? Evt prøv op til 8.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Picstart + > USB?

Det virker ikke.
Jeg anvender MPLAB ver. 7.6 00 00
Computeren er en HP Pavilion.

Jeg får disse meldinger:

Unsupportet programmer detected
Com port 5 could not be opened.
                6
                7
                8
Ved en nærmere undersøgelse i enhedshåndtering kan jeg se at USB enheden
ikke har den nødvendige driver installeret. Men så er det vel ikke plug and
play?
Kører du Picstart på en USB adapter og i  så fald hvilken?
Jeg tror det gælder om et have det rigtige isenkram.

--
MVH.
Finni

Re: Picstart + > USB?

Nej, men jeg har prøvet nogen ligene med en hjemmebygget programmer.
Hvilken usb convert har du? Så kan det være jeg kan finde en driver til
den (for det er det du mangel, ik?).

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Picstart + > USB?

--
MVH.
Finni

Re: Picstart + > USB?

Glem alt om plug and play, er ingen garanti. Hvis du installere
konverteren korrekt kan mplab ikke se forskel på den og en alm onboard port.

Trendnet, suk. Dem har jeg meget dårlige erfaringer med, lige meget hvad
de lave er der problemer med driverne.

prøv deres 2003 driver/program på:
http://www.trendware.com/fr/asp/download_manager/list_subcategory.asp?SUBTYPE_ID57%1&SUBMIT=Go #
Den ville godt kører på min XP. (går ud fra at du bruger XP (og windows
i det hele taget)).

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Picstart + > USB?

This device requires firmwareversion 02.01.00 or higher.
This may require purschcasing a picstart plus upgrade.

--
MVH.
Finni

Re: Picstart + > USB?
Det ser ud til at min picstart er en R9.
Er det så = skafottet?
--
MVH.
Finni

Re: Picstart + > USB?

Enten skal du ha en anden PIC17c44
eller en PICSTART Plus Flash Re-Programmable Firmware Upgrade
http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId14%06&dDocName=en010069&part=UK003010

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Picstart + > USB?

--
MVH.
Finni

Hvad er det du svare på? Det er lidt forvirende den måde du svare og
citere på. Læs evt.  http://usenet.dk/info/skriveteknik.html

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Picstart + > USB?

Hvis du mener at det er billiger at opgradere med en PICSTART Plus Flash
Re-Programmable, så tror jeg det ikke. Den koster 29.95$ + fragt. En
17f44 koster en hund plus fragt. En ICD2 klon (plus et demo board)
koster ned til 24.50$ + 20$ i fragt.

ps: icd2 er til usb, drille drille.
--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Picstart + > USB?

Jeg må lige tænke over hvad jeg vil.
Du skal i hvert fald have tak for hjælpen.

--
MVH.
Finni

Det var så lidt...