Picstart + > USB?

Nogle der kan dele deres erfaringer med at få Picstart + til at køre på en USB converter?.

--
MVH.
Finni

F.Syndergaard skrev:

Nope, har du problemer? USB til RS232 bliver genkendt af computeren som en almindelig port. Hvilket nummer har den converter? Er det muligt at vælge den i MPLAB?

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Mikkel Lund skrev:

Tillad mig at besvare mig selv: Ja det er muligt. Vælg PICstart plus som programmer. Vælge så settings under programmer, vælg fanebladet Communications og skriv nummer på din COM port under OTHER.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Hej.

Tak for svaret.

Jeg har fået at vide af Microchip at man skal bruge en plug and play USB.

De to omsættere jeg har prøvet er IKKE plug and play.

De skal først installeres og det er endda ikke uden problemer.

Jeg har forsøgt mig med to computere. Begge med Win. XP.

Picstart + kører udmærket på en ældre PC med ser. indgang.

Men hvis andre har forsøgt sig må de jo have mødt de samme problemer.

Venlig hilsen

Finni

"F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:46a28ec8$0$8167$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Reply to
F.Syndergaard

Det du foreslår har jeg prøvet. Så får jeg meldingen "Device not found".

-- MVH. Finni "F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:46a28ec8$0$8167$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Reply to
F.Syndergaard

F.Syndergaard skrev:

hvilken port vælger du? Evt prøv op til 8.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Hej Mikkel.

Det virker ikke. Jeg anvender MPLAB ver. 7.6 00 00 Computeren er en HP Pavilion.

Jeg får disse meldinger:

Unsupportet programmer detected Com port 5 could not be opened. 6 7 8 Ved en nærmere undersøgelse i enhedshåndtering kan jeg se at USB enheden ikke har den nødvendige driver installeret. Men så er det vel ikke plug and play? Kører du Picstart på en USB adapter og i så fald hvilken? Jeg tror det gælder om et have det rigtige isenkram.

--
MVH.
Finni

"Mikkel Lund"  skrev i en meddelelse

> hvilken port vælger du? Evt prøv op til 8.
>
> --
> Hilsen Mikkel Lund
> "Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
> Jokeren i "Mænds ruin"
Reply to
F.Syndergaard

F.Syndergaard skrev:

Nej, men jeg har prøvet nogen ligene med en hjemmebygget programmer. Hvilken usb convert har du? Så kan det være jeg kan finde en driver til den (for det er det du mangel, ik?).

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Ja, men iflg. Microchip skal det være en plug and play USB. Så skulle både Windows og MPlab finde ud af det selv. Ikke noget med en driver. Men anyway, USB er en "Trendnet" model TU-S9. Men det man kan dowloade som driver mener jeg ikke kan bruges til noget. Underlige filer. Men det nok bare mig der ikke forstår det :-) Der står på USB pakken at det er plug and play, så skulle det vel ikke være nødvendigt at hente en driver eller hva´

-- MVH. Finni

"Mikkel Lund" skrev i en meddelelse news:46a33e87$0$90262$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
F.Syndergaard

F.Syndergaard skrev:

Glem alt om plug and play, er ingen garanti. Hvis du installere konverteren korrekt kan mplab ikke se forskel på den og en alm onboard port.

Trendnet, suk. Dem har jeg meget dårlige erfaringer med, lige meget hvad de lave er der problemer med driverne.

prøv deres 2003 driver/program på:

Den ville godt kører på min XP. (går ud fra at du bruger XP (og windows i det hele taget)).

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

"F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:46a307da$0$2464$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

En USB-to-serial adapter, der anvender en Prolific driver virker fint, f.eks. den billige fra T. Hansen. Jeg har selv kørt med sådan en på min Picstart længe.

Reply to
Allan Soerensen

Denne opgave vil ingen ende tage. Nu virker USB forbindelsen med den anviste driver. Til gengæld får jeg dette:

This device requires firmwareversion 02.01.00 or higher. This may require purschcasing a picstart plus upgrade.

-- MVH. Finni

"F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:46a28ec8$0$8167$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Reply to
F.Syndergaard

Det ser ud til at min picstart er en R9. Er det så = skafottet?

-- MVH. Finni

"F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:46a28ec8$0$8167$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Reply to
F.Syndergaard

F.Syndergaard skrev:

Enten skal du ha en anden PIC17c44 eller en PICSTART Plus Flash Re-Programmable Firmware Upgrade

Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"
Reply to
Mikkel Lund

Hm, ja så vil det jo nok være billigst med en upgrade.

-- MVH. Finni "F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:46a28ec8$0$8167$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Reply to
F.Syndergaard

F.Syndergaard skrev:

Hej

Hvad er det du svare på? Det er lidt forvirende den måde du svare og citere på. Læs evt.

Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"
Reply to
Mikkel Lund

F.Syndergaard skrev:

Hvis du mener at det er billiger at opgradere med en PICSTART Plus Flash Re-Programmable, så tror jeg det ikke. Den koster 29.95$ + fragt. En

17f44 koster en hund plus fragt. En ICD2 klon (plus et demo board) koster ned til 24.50$ + 20$ i fragt.

ps: icd2 er til usb, drille drille.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Okay Mikkel.

Jeg må lige tænke over hvad jeg vil. Du skal i hvert fald have tak for hjælpen.

-- MVH. Finni "F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:46a379b4$0$48050$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Reply to
F.Syndergaard

F.Syndergaard skrev: