Picstart Plus fra Microchip.

Hej gruppe.

Jeg bøvler med at få sådan een til at virke. Er der nogen der bruger sådan een som vil dele deres erfaringer med mig? På forhånd tak.

--
MVH.
Finni

"F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:469ccd1b$0$69249$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Jeg har brugt den og har haft meget glæde af den.

Jeg har størst problem men af få koden til at fungere. Det er første gang jeg prøver assembler, men har program- meret i mange andre sprog tidligere.

Hvad er det specielt du har problemer med ?

Mvh KS

Reply to
KS

"F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:469ccd1b$0$69249$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Jeg bruger selv Picstart Plus ofte og har ikke oplevet problemer. Jeg går ud fra at det er selve brænderen, der driller dig nås du skriver Picstart Plus.

Har du husket at fortælle MPLAB at du anvender en Picstart Plus, samt fortalt hvilken COM-port den sidder på? Det gøres under "Programmer" => "PICSTART Plus". Derefter skal du enable brænderen "Programmer" => "Enable Programmer"

Hvis det er en ældre Picstart Plus skal du være opmærksom på at den skal have en ny Firmware for at virke sammen med den nyeste versioner at MPLAB (mener dog at MPLAB selv fortæller det).

Fortæl evt. lidt mere om havd problemet er.

Reply to
Allan Soerensen

Tak for jeres respons.

Den har tidligere kørt på en -486 maskine med et 25 pol. ser. kabel uden problemer. Nu har jeg loddet et 9 pol stik på det serielle kabel. På den den ene computer konflikter den med den ene com port der er. En anden computer siger den ikke han finde Picstart Så har jeg investeret i en USB > ser. converter. Det løste heller ikke problemet. Nu hælder jeg mere til at brænderen er i udu. Jeg anvender en gammel udgave af MPLAB og har derfor fundet nogle gamle computere frem. For ligesom at at køre med det jeg har set fungere. Men også prøvet med en nyere computer. Hva´dælen gør jeg? Et ønske fra mig kunne være at få testet min brænder på et system der virker. Så jeg ved om jeg skal arkivere den lodret.

--
MVH.
Finni

tror du så ikke at du har lavet en fejl - montering - kortslutning - ombytning af bennumre da du monterede det 9 polede stik i stedet for det 25 polede???

det lyder da som den mest sandsynlige forklaring...

--
mvh
Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:

"Rasmus M. Jensen" skrev i en meddelelse news:469d2ea2$0$90269$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Det faktisk ret let for Finni at teste. Picstart Plus leveres inc. et 9-polet Sub-D forlænger kabel, så det skal bare være et kabel med 9-pol hun i den ene ende og 9-pol han i den anden. Forbindelserne er en-til-en, dvs. pin 1 til pin 1, pin 2 til pin 2 osv. så det er hurtigt testet med en ohmmeter.

Jeg er enig.

Reply to
Allan Soerensen

Hej Rasmus.

Det kan bestemt godt tænkes. Jeg har godt nok checket det flere gange. Men derfor kan du godt have ret. Noget er der jo i vejen. Men der er også noget forvirrende i dokumentationen til brænderen. Man skriver at der skal bruges et standard serielt kabel, men det skal ikke være et nulmodemkabel. Men ledningerne skal da krydse. RX > TX og TX > RX o.s.v. eller hvad? Men anyway, det virker ikke. Tror du jeg bare skal skrotte brænderen?

--
MVH.
Finni

Det med kablet vil jeg kigge på igen. ben 1 til ben 1 o.s.v. Men hvad med RTS og CTS skal de heller ikke krydse? Jeg går ud fra at der køres med handshake. Jeg har ikke det originale kabel og har ikke kunnet finde forbindelserne til det org. kabel nogen steder.

--
MVH.
Finni

"F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:469d3ebd$0$69187$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Nej de skal ikke. Se min post 18-07-2007 00:07 Intet skal krydses. Det er en simpelt forlængerkabel med hun stik i den ene ende og han stik i den anden. Forbindelserne er en-til-en, dvs. pin 1 til pin 1, pin 2 til pin 2 osv.

Reply to
Allan Soerensen

Det er et helt simpelt lige igennem kabel.

--
  Med venlig hilsen,     Ove Kjeldgaard
  Natur og Friluftsliv: