Pick'n'place

Er der nogle der har gode links til at ligge på dette topic....

med hvordan man bla skal oprette ens komponenter og tolerancer og alt det
der sjove

Mvh
Kasper

Re: Pick'n'place

Beror på cad system. Jeg har en del erfaring med Orcad/Cadence.

Vær lidt mere specifik, så kan jeg muligvis hjælpe :-)

Bo //

Re: Pick'n'place
sjove

Det var mere i generalle terms :)

for jeg ved godt hvordan cad programmet exportere etc filerne... men mere om
der er forskellige standarder og hvordan man ser i et datablad over
footprintet hvor fix punktet er o.s.v...  hvordan man bruger fix huller ved
montering af fin pitch kredse.....

Så det er lidt svært at være mere specifik...  :(

Mvh
Kasper

Re: Pick'n'place
Hej Kasper

Har du spurgt din printleverandør, de har ofte noget materiale
der fortæller hvad krav der er.

Mvh Max

Re: Pick'n'place
SpF8%rgsmE5%l mE5%ske misforstE5%et. Men der er en mulighed for at pladsere
fidusial points pE5% dit print, som montage maskinen bruger som
sigtekorn. Disse ligger IKKE fast, men er defineret i en af de mange
gerber plots der bliver lavet. SE5%ledes kan du pE5% 2 forskellige print
der bruger samme bga footprints godt have disse fidusial point (fiduser
kalder jeg dem) liggende forskellige steder. Dog skal der vE6%re et plot
der fortE6%ller (og helst med mE5%l) hvor de ligger pE5% printet. Selve
punktet i komponenten har jeg kun set ligge ved pin 1 og i midten.
FF8%rstnE6%vnte har jeg ikke set anvendt siden DOS versionerne af OrCAD
og Autotrax. Det vil sige nE5%r du tegner dit footprint tegner du
symetrisk om 0,0. Det kan sE5% godt medfF8%re at benene ligger "pE5% samme
side af fixpunktet" som hos sub-D stik, fordi midten ikke er symetrisk
med benene (F8%h det lF8%d lidt forvirrende, men hE5%ber du kan fF8%lge
mig) :-).

Site Timeline