picf85... interrupt vector

Ser ang. interrupt vektorene for en pic at 0 er reset interrupt, 18h er lav
prioritet interrupt og 8h er høj prioritet.
Det lyder på mig som om interrupts er inddelt i disse tre grupper, og alle
højprioritetsinterrupts går til 8h, og der skal man så se i et andet
register (husker ikke lige hvilket nu) se hvilke præcis interrupt der skete.

Er det korrekt forstået? Det er da en lidt underlig måde at gøre det på. At
have en vektor pr. interrupt, som man ser så mange andre steder, er da lidt
lettere.

Re: picf85... interrupt vector
At
lidt

Det er helt rigtigt forstået....du skal i de enkelte servicerutiner lave
nogle bit testfunktioner hvor du tester på de enkelte interuptbits i deres
respektive registre.....der er en fornuftig forklaring på hvorfor det er
lavet sådan! Jeg mener at det har noget og gøre med at PIC uC'er er Harvard
RISC processore.....men du må ikke hænge mig op på det! :-/

--
Morten

Re: picf85... interrupt vector
Harvard

Takker for afklaringen. Og ja, der er som regel en god forklaring på
tingene. Man har dog ret til at være sur og tvær indtil man til sidst ikke
længere kan ignorere de gode grunde. Når det tidspunkt kommer, så skifter
man naturligvis over og bliver en die hard fan af den "ting" man oprindeligt
afskyede.... eller er det kun mig der er sådan? ;-)

Site Timeline