PIC16 - programmering

Jeg ved ikke helt om det er den rigtige gruppe,  men jeg prøver :-)
Jeg har tænkt mig at komme igang med at lære at programmere en PIC16xx.
Jeg er næsten på helt bar bund  -  hvordan er det bedst at komme igang.  Jeg
har set
nogle kit samlesæt bl.a fra Brinck - er disse okay eller hvad skal jeg
investere i.
Jeg har en del erfaring i Pascal  og vil derfor helst anvende en
Pascal-compiler
hvis det er muligt,  da jeg synes det bliver lidt tungt at programmere i
assembler.

Hvem kan give mig et skub i den rigtige retning??

Birger

Re: PIC16 - programmering
Jeg bruger selv et byggesæt fra Brinck til at programmere mine PICs med, og
det virker fint.
Jeg bruger Pic Basic, og Pic Basic Pro, det er en form for Basic, og de
fungerer rigtig godt til de opgaver som jeg har rodet mig ud i, og så er de
er meget lette at komme igang med, Compeilerne kører jeg under Codedesigner,
og brænder med EpicWin.

Jeg har en Pic Basic i overskud som du kan overtage for en rimelig pris,
hvis du er interesseret kan du maile mig privat.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen
snipped-for-privacy@vip.cybercity.dk

Jeg

Re: PIC16 - programmering

<klip>

Jeg var for nogen tid siden i samme situation.
Jeg kan anbefale dig at kigge på www.olimex.com . De har evaluation board og
programmeringskabler. Hvis du ikke vil købe det færdigt, ligger der
komplette diagrammer til det hele, så er det bare at starte loddekolben (det
gjorde jeg selv).
Hvis du hellere vil handle med et dansk firma, er www.demotech.dk leverandør
af alle Olimex varer.

Pascal compilere er jeg ikke stødt på, og jeg vil anbefale at du går igang
med C. F.eks. PIC C lite. Den er gratis, men begrænset til 2kb kode.

Kåre

ps. Jeg har skrottet alt mit PIC grej nu, til fordel for Atmel AVR
processorer. Hurtigere, masser af hjælp på nettet, og lige så billige som
PIC'er.

Re: PIC16 - programmering
<klip>

Hej Kåre,

Jeg overvejer at gøre lidt ligesom dig, og droppe PIC og skifte til AVR. Har
du nogle gode links eller info omkring hvad der skal til for at brænde dem,
udviklingsmiljø osv. Mere om man kan genanvende noget af det udstyr jeg
allerede har liggende...

På forhånd tak,

Frank.

Re: PIC16 - programmering

Det kan sagtens lade sig gøre at få en pascal ligende compiler til pic'er.
prøv http://www.voti.nl/jal /

mvh. jeppe

Site Timeline